۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

رشد ۸۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی بنادر گیلان در ایام کرونا گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی حدود ۸۶ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۷۲۰۳

رشد ۸۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی

به گزارش مانا، دکتر حمیدرضا آبایی در جمع خبرنگاران با اشاره به فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها به‌عنوان یکی از مباحث اصلی مؤثر در روند افزایش صادرات استان، اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی حدود ۸۶ درصد و در بندر آستارا حدود ۴۲ درصد افزایش یافت.

وی از رشد ۷۰ درصدی در بخش تجارت کانتینر و رشد ۹۸ درصدی در حوزۀ غلات و ۱۸ درصد در حوزه روغن خوراکی خبر داد و افزود: بنادر استان گیلان در ایام شیوع کرونا شبانه‌روز فعال بوده و از ظرفیت پست اسکله جنرال کارگو، پست اسکله غلات و پست اسکله دلفین سوختی نیز استفاده کردیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اقداماتی مؤثر صورت گرفته در حوزه بنادر استان خاطرنشان کرد: افزایش چهار دستگاه تجهیزات استراتژیک در مجتمع بندری انزلی با هدف بهبود تخلیه، بارگیری کالا و جلوگیری از پرداخت دموراژ از جمله اقدامات صورت گرفته است.

آبایی با اشاره به برخی فعالیت‌ها و اقدامات در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت استفاده از کانتینرهای یخچالی، افزایش زیرساخت‌های نگهداری کالاهای اساسی و صادراتی از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که در دستور کار داریم.

وی با اشاره به برخی قراردادهای سرمایه‌‌گذاری و طرح‌ها ابراز داشت: بهره‌گیری از مخازن روغن ۲۲ هزار تُنی و غلات‌بان، آزمایشگاه مواد و توسعه آزمایشگاهی، احداث مجتمع خدماتی بندری و دریایی، احداث مجتمع کشتی‌سازی، احداث مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن و مجموعه گردشگری نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار