۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

غرق ۲۰ نفر در رودخانه‌های خوزستان

معاون توسعه ورزش و جوانان خوزستان از غرق ۲۰ نفر در رودخانه‌های خوزستان در سال جاری خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۸۷۴
غرق ۲۰ نفر در رودخانه‌های خوزستان
 
ابراهیم نصیری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به روند صعودی غرق‌ شدگان در رودخانه‌های خوزستان افزود: به علت بستن بودن استخر‌ها که با تصمیم ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شده جوانان برای شنا و تفریح به سمت رودخانه‌ها و پهنه‌های آبی استان که بسیار خطرآفرین هستند آمده‌اند.

وی گفت: بسیاری از رودخانه‌ها و کانال‌های آبی خوزستان حفاظ ندارند و گروه‌های امداد و نجات در آنجا حضور نداشته و ایمن سازی نشده‌اند.

معاون توسعه ورزش و جوانان خوزستان افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد غرق شدگان در رودخانه‌های خوزستان، این مهم در دو روز آینده با استاندار خوزستان و دستگاه‌های مربوطه جهت تصمیم‌گیری طرح خواهد شد.

نصیری با اخطار و هشدار به جوانان خوزستانی که از کانال‌ها و رودخانه‌ها برای شنا استفاده می‌کنند، ادامه داد: در‌حال حاضر استخر‌ها با نظر ستاد مبارزه با کرونای استان بسته هستند و حق فعالیت ندارند که با توجه به این مهم، به دلیل گرمای هوا و تعطیلی مدارس، جوانان و نوجوانان به شنا در رودخانه‌ها و کانال‌های آب روی آورده‌اند که بر این اساس نیز افزایش تعداد مغروقین را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: زنگ خطر به صدا در آمده است و در این زمینه به نوجوانان و جوانان هشدار می‌دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم که در رودخانه‌ها اقدام به شنا  نکنند.

نصیری با اشاره به شناسایی مناطق پرخطر آبی در خوزستان افزود: مناطق پرخطر طی سال‌های گذشته شناسایی شده‌اند و طبق برنامه باید پایگاه امداد و نجات ایجاد کنیم تا از وقوع غرق شدن جوانان و نوجوانان که به فنون شنا آشنایی ندارند جلوگیری کنیم.

حدود یک سوم آب‌های سطحی و دائمی کشوردر خوزستان جاری هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار