نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به ظرفیت این بندر و پیشبینی تخلیه و بارگیری تا چهار میلیون تُن در سال، باید ظرفیت تجهیزات، لنگرگاه بیرونی و داخلی افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به روند رو به رشد صادرات کالای فله خشک از بندر خرمشهر تجهیز اسکله یکی از ضروریات برای بارگیری به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
اسعدی خاطرنشان کرد: در بارانداز و سایر زیرساختها به جز اسکله مشکلی نیست، اما در ورود و خروج گیتها مشکل بار ترافیکی باید با احداث گیت اختصاصی کامیون رفع شود.
کمیته بررسی علل سانحه شناوربهبهان
اسعدی گفت: تلاشها برای یافتن دو نفر فوتی در حال انجام است و شناورهای ناجی در حال جستجو هستند.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: کمیته بررسی علل سانحه هماکنون در بندر خرمشهر تشکیل شده و به محض مشخص شدن نتایج بررسی اعلام میشود.
شناور بهبهان ۱۳ خرداد با حدود ۸۰۰ تن بار سرامیک بندر خرمشهر را مقصد بندر ام القصرعراق ترک کرده بود که در نزدیکی این بندر و حوالی خور عبدالله غرق شد.
چهار خدمه نجات یافته این شناور پس از انتقال به بندر بصره، از طریق شلمچه وارد کشور شدند.