۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

صادرات انواع کالا‌های غیرنفتی به ۳۱ میلیون تُن رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح آخرین وضعیت عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی گفت: علاوه بر رونق چشمگیر تجارت فرآورده‌های نفتی در ۱۱ ماهه سال جاری، کشتی‌های ورودی به این بندر نیز ۱۶درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۶۲۶۱

صادرات انواع کالا‌های غیرنفتی به ۳۱ میلیون تُن رسید

به گزارش مانا، اله‌مراد عفیفی‌پور در این رابطه اظهار داشت: طی دوره زمانی 11 ماهه سال ۹۸، حجمی بالغ بر۷۰ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جابه‌جا شد که در هم‌سنجی با سال پیش، رشد (۳,۷) درصدی داشته است.

وی حجم عملیات جابه‌جایی محموله‌های تجاری غیر‌نفتی را ۴۶ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۳۸۳ تُن اعلام کرد و گفت: همچنین، ۲۴ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۸۰۸ تُن فرآورده نفتی با افزایش ۵,۵ درصدی تخلیه و بارگیری شد.

صادرات غیرنفتی به ۳۱ میلیون تُن رسید

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران به رقم ۳۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۶۲ تن رسید.

این مسئول از ترانشیپ سه میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۰۸ تُن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه خبر داد که رشد ۲۱ درصدی داشته است.

ترانزیت غیرنفتی از ۳ میلیون تُن فراتر رفت

عفیفی‌پور از کابوتاژ (کران بری) بیش از ۲۴۸ هزار تن کالای غیرنفتی طی 11 ماه اخیر سخن گفت و افزود: علاوه بر این، سه میلیون و ۲۹۸ هزار تُن ترانزیت و همچنین هفت میلیون و ۸۸۷ هزار و ۷۹۴ تن از این‌گونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد.

صادرات نفتی ۲۶ درصد افزایش یافت

عفیفی‌پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در زمینه تجارت دریایی فرآورده نفتی، افزود: حجم صادرات این‌گونه کالاها به خارج از کشور با ثبت رشد ۲۶,۷ درصدی، از رقم هشت  میلیون و ۵۶۵  هزار تُن فراتر رفت.

ترانزیت ۷۷ هزار تن فرآورده نفتی با رشد ۱۰۰درصدی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، ۱۵میلیون و ۵۲۴هزار و ۳۵۷ تن فرآورده نفتی با رشد ۲,۴ درصدی، کابوتاژ(کاربری) و ۷۷ هزار و ۹۱۹ تن نیز ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

ورود  ۳۹۰۰ کشتی به بندر و ثبت رشد ۱۶ درصدی

وی خاطرنشان کرد: از فروردین سال ۹۸ تا ابتدای اسفند ماه جاری، سه هزار و ۹۳۹ فروند شناور در بزرگترین بندر تجاری کشور پهلو گرفت که همسنجی این حجم از تردد شناورهای دریایی با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۱۶,۴درصدی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، سه هزار و ۹۹ فروند مربوط به کشتی‌های با تناژ بالای هزار تُن(رشد ۹,۴ درصدی) و ۸۴۰ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تُن (رشد ۵۲ درصدی) بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار