۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

تعیین تکلیف سهمیه بنزین قایق‌های صیادی دارای پروانه در خوزستان

سرپرست شیلات خوزستان از تعیین تکلیف سهمیه بنزین به قایق‌های صیادی پروانه دار و مجاز در خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۹۹۷
تعیین تکلیف سهمیه بنزین قایق‌های صیادی دارای پروانه در خوزستان
 
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: سهمیه سوخت هر قایق بر حسب قدرت موتور و تا سقف یک هزار و ۴۰۰ لیترمشخص شده است.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن سهمیه سوخت قایق‌های صیادی از ابتدای تصویب قانون مدیریت بنزین تاکنون افزود: از ماه گذشته تکلیف این سهمیه مشخص و ۲۶ بهمن ابلاغ شده است.

ابوعلی با اشاره به اینکه در خوزستان حدود یک هزار و ۵۰۰ قایق صیادی هویت دار وجود دارد افزود: برای قایق‌های صیادی غیرمجاز و فاقد مجوز صید و صیادی سهمیه‌ای اختصاص نیافته است.

سرپرست شیلات خوزستان افزود: سهمیه معوقه سوخت به کارت‌های سوخت قایق‌های صیادی شارژ می‌شود.

ابوعلی با اشاره به گلایه صیادان خوزستانی در عدم تخصیص سوخت مورد نیاز قایق‌های صیادی ابراز امیدواری کرد با تعیین تکلیف سهمیه بنزین، این نگرانی‌ها برطرف شود.

در ماه‌های اخیر علت افزایش چشمگیر بهای آبزیان دریایی در بنادر و سواحل خوزستان عدم تخصیص سهمیه بنزین یارانه‌ای عنوان شده است.

براساس برآورد شیلات خوزستان، حدود ۳۰ درصد حجم سالانه صید دریایی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس معادل ۱۵ هزار تن بوسیله قایق‌های صیادی انجام می‌شود.

سه هزار فروند شناور و قایق صیادی در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعال هستند و حدود ۵۰ هزار خانوار از طریق صید و صیادی امرار معاش می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار