روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

ابراز علاقه قرقیزستانی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران

ابراز علاقه قرقیزستانی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره عدم دسترسی مستقیم قرقیزستان به آب های آزاد، در مورد پیشنهاد دو کشور به منظور افزایش ارتباطات دریایی و بندری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۶۶

به گزارش مانا، شهرام آدم نژاد در حاشیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین ایران و قرقیزستان که با حضور وزاری راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل قرقیزستان آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: بین ایران و قرقیزستان در شقوق مختلف حمل و نقل ارتباطات بسیار گسترده ای برقرار است و ظرفیت افزایش در این زمینه بسیار بالا است.
وی افزود: در حوزه بنادر با توجه به اینکه ارتباط مستقیم قرقیزستان با آب های آزاد وجود ندارد سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد بسیار خوبی را ارائه کرد تا در بنادر کشور محل هایی برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستانی در نظر گرفته شود.
به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، قرقیزستانی ها نیز پیشنهادات خوبی را به منظور سرمایه گذاری در بنادر ارائه و از سویی درخواست کردند تا مناطقی به عنوان هاب باری برای آنها در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: در سال ۱۹۹۳ تفاهم نامه ای در حوزه حمل و نقل جاده ای بین ایران و قرقیزستان به امضاء رسید و در این کمیسیون مشترک بر اجرای آن تأکید خواهیم کرد و در حوزه هوایی نیز سعی می کنیم بین دو کشور پرواز مستقیم ایجاد شود.
آدم نژاد با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی ارتباطات خوبی بین ایران و قرقیزستان وجود دارد و به منظور افزایش ظرفیت ها در این حوزه نیز مذاکراتی صورت خواهد گرفت، گفت: صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه راه و مسکن نیز جز پیشنهادات قرقیزستانی ها بود و ایران نیز استقبال کرد تا یکی از اولویت های مذاکرات طرفین باشد.
وی در پایان تاکید کرد: در حوزه لجستیک نیز به ویژه در هاب هایی که بتوان توزیع کالا را در این دو کشور انجام داد می توانیم ارتباطات مشترک زیادی داشته باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار