به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از یک مقام بندر هامبورگ از هر سه کانتینر که در اسکلههای بندر هامبورگ جابهجا میشود یک کانتینر منشا واردات از چین را دارد.
به گفتۀ این مقام بندر هامبورگ در سال ۲۰۱۸ چین ۲.۶ میلیون TEU به بندر هامبورگ وارد کرده و در مجموع ۱۵ سرویس خط کشتیرانی از چین به هامبورگ فعالیت میکنند.
بر این اساس در سال ۲۰۱۸ صادرات آلمان به چین ۵.۳ میلیارد یورو از طریق بندر هامبورگ صورت گرفته و هشت میلیارد یورو کالا نیز از چین به آلمان وارد شده است.
در مجموع کالاهای حمل شده توسط کشتیهای اقیانوس پیما ۲۴ میلیون تن برآورد میشود.
"Thomas Lütje" مدیر بازاریابی Hamburger Hafen- und و لجستیک AG – HHLA گفت: درحال حاضر مسیرهای دریایی جاده ابریشم برای تجارت بسیار مناسب است و توانسته روابط ۳۵ ساله تجاری دو کشور را بهبود بخشد.
وی یاد آورشد: ما سعی داریم به ابتکار جادۀ ابریشم با هویت کارآفرینی کمک شایانی انجام دهیم.
"Axel Mattern" یکی از مسئولان بندر هامبورگ نیز در این زمینه گفت: حمل و نقل کالا توسط کشتیهای اقیانوس پیما به این بندر با هیچ مشکلی مواجه نیست فقط در صدد هستیم که حمل و نقل دریایی را در امتداد جادۀ ابریشم گسترش دهیم.
شایان ذکر است برخی از کارشناسان منتقد آلمانی ضمن اظهار نگرانی از اینکه مسیر انحصاری یک کمربند و یک راه توسط چین درحال گسترش است، از افزایش نفوذ دریایی چین در مدیریت پایانههای اروپایی ابراز نگرانی کردند.