۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

افزایش ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۰۴
افزایش ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند
 
سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پارسال میزان سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی، خدماتی، گردشگری و تجاری منطقه آزاد اروند دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بود، ولی امسال سرمایه گذاری مولد یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال بیشتر شد.

وی اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال جاری صادرات کالای تولید داخلی کشور از مرز تجاری شلمچه و بنادر شهر‌های آبادان و خرمشهر ۵۳۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷ میلیون دلار بوده که ۱۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.  

موسوی عمده کالا‌های صادراتی از منطقه آزاد اروند را ماشین آلات صنعتی، مصالح ساختمانی، کلینکر (مواد اولیه سیمان)، فولاد و مواد غذایی عنوان کرد و گفت: این کالا‌ها عمدتا به کشور‌های عراق، هند، تایلند، شیخ نشین‌های حوزه خلیج فارس، استرالیا و برخی کشور‌های اروپایی صادر شده است
وی با اشاره به محصولات تولید شده در منطقه آزاد اروند گفت: در این مدت ۶۷ میلیون دلار صادرات کالای تولید شده در منطقه آزاد اروند به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۹ میلیون دلار بوده ۳۷ درصد رشد دارد.
موسوی، عمده کالا‌های صادراتی تولید شده در منطقه آزاد اروند را مواد غذایی، خرما، شیلات، صنایع فولادی، صنایع پتروشیمی و روغن صنعتی و کربنات بیان کرد.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار متر مربع  در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و جزیره مینو، تنها منطقه آزاد کشور است که از طریق دریایی و زمینی با کشور‌های مختلف ارتباط دارد.
سازمان منطقه آزاد اروند در بهمن ماه ۱۳۸۴ فعالیت اقتصادی و تجاری خود را آغاز کرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار