۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

برگزاری دوره آموزشی فرماندهی کشتی‌های لایروب در بندر امام

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:برای نخستین بار در بنادر کشور نخستین دوره آموزشی فرماندهی کشتی‌های لایروب با بهره گیری از تجربیات فرماندهان پیشکسوت و با هدف تربیت نیروی‌های متخصص در عملیات ناوبری و لایروبی در بندر امام برگزار می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۱۴
برگزاری دوره آموزشی فرماندهی کشتی‌های لایروب در بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، امین موسی پور اظهار داشت: در این دوره آموزشی پنج دانش آموخته رشته علوم دریایی که پس از موفقیت در مصاحبه علمی جذب شرکت راهبر کشتی‌های لایروبی شده اند، با برنامه ریزی معاونت امور دریایی و تحت نظارت ادارۀ آموزش این اداره کل، آموزش فرماندهی لایروب‌های سه هزار مترمکعبی را از فروردین ماه سال جاری آغاز کرده اند.
وی در ادامه افزود: یکی از فرماندهان بازنشسته و با تجربه کشتی‌های لایروب سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت شش ماه، اصول و فنون فرماندهی این نوع کشتی‌ها را به فراگیران آموزش می‌دهد.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد معدودی از تجربه و مهارت کافی جهت فرماندهی لایروب‌های هاپرساکشن سه هزار مترمکعبی برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: اکثر فرماندهان شناور‌های لایروب را کارکنان بازنشسته سازمان بنادر و دریانوری تشکیل می‌دهند و از سال ۱۳۸۳ که این شناور‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است تاکنون برای آموزش و تربیت نیروی متخصص در پست فرماندهی اقدامی صورت نگرفته است.
موسی پور با اشاره به لزوم رفع چالش پیش رو در زمینه کمبود نیرو‌های جوان و آموزش دیده برای فرماندهی کشتی‌های لایروب، در تشریح جزییات این دوره آموزشی افزود: دوره آموزشی مذکور به مدت  ۹۰۰ ساعت و بر اساس مطالب مندرج در طرح درس تائید شده به فراگیران آموزش داده می‌شود و خوشبختانه بازخورد بسیار مطلوب حاصل و فراگیران با علاقه مندی لازم کلیه مطالب مورد نیاز را فرا می‌گیرند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار