۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

موج جدید گرمای بی سابقه در سواحل خوزستان

موج جدید گرمای نفسگیر و سوزان درسواحل خوزستان اکثر فعالیت های اقتصادی و تجاری در این مناطق را به تعطیلی کشاند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۰۹۸

موج جدید گرمای بی سابقه در سواحل خوزستان

به گزارش خبرنگار مانا، با تقویت سامانه کم فشار جنب حاره ای و استقرار دوباره الگوی تابستانه در مناطق ساحلی و بندری خوزستان، زندگی عادی ساکنان شهرهای جنوبی خوزستان با اختلال جدی رو به رو شد.

گرمای شدید و وزش بادهای گرم جنوبی، باعث تعطیلی زودهنگام واحدهای تجاری و اقتصادی و خلوتی خبایان ها و معابر عمومی در شهرهای آبادان، ماهشهر، هندیجان و خرمشهر شده است.  

استانداری خوزستان در پس افزایش غیرمترقبه گرما در خوزستان که تا 50 درجه بالای صفر رسیده، روز چهارشنبه را در خوزستان تعطیل عمومی اعلام کرد.

با تعطیلی روزچهارشنبه (امروز) بسیاری از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان راه سفر را در پیش گرفتند.

این دومین هفته در خوزستان است که روزهای چهارشنبه به علت گرمای بیش از حد تعطیل می شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بیشتر مناطق ساحلی خوزستان تا سه روز آینده دوباره  دمای 50 درجه و حتی بالاتر را تجربه می کنند.

محمد سبزه زاری با اشاره به اینکه برخی نقاط ساحلی خوزستان با وزش باد دریا به ساحل شاهد افزایش رطوبت و شرجی خواهند بود افزود: گرد و غبار محلی توام با وزش باد پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان خواهد بود.

در همین حال مرکز بهداشت خوزستان نسبت به بروز گرمازدگی همزمان با گرمای فزاینده و سوزان در مناطق ساحلی خوزستان هشدار داد و از ساکنان این مناطق خواست کمتر در معرض اشعه مستقیم آفتاب قرار گیرند.

در پی افزایش دمای هوا، بیشتر دریانوردان و صیادان بنادر جنوبی خوزستان دست از کار کشیدند و فعالیت خود را به صورت موقت متوقف کردند.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیزدر اطلاعیه ای از مردم خواست در مصرف برق صرفه جویی کرده و مصرف برق خود را در زمان "پیک " مصرف مدیریت کنند تا با قطعی برق مواجه نشوند.

در روزهای اخیر، بسیاری از مناطق ساحلی خوزستان با قطعی برق ناشی از گرمای شدید هوا و سوختن تجهیزات شبکه برق روبه رو بودند.

در همین حال در پی افزایش مصرف برق و گذشتن مصرف برق از هشت هزار مگاوات، ساعت کاری اداری در خوزستان تا سه ساعت کاهش یافت.

از سوی دیگر حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز از تعطیلی زیاد ادارات و دستگاه های دولتی انتقاد کرد و گفت: در حالی که بسیاری از مناطق خوزستان با پیامدهای ناشی از سیل روبه رو هستند و باید روند بازسازی منازل مردم سرعت گیرد تعطیلی روزهای کاری هیچ توجیهی ندارد.

گرما در مناطق ساحلی خوزستان از اردیبهشت ماه شروع و تا آذر ماه با شدت و ضعف ادامه دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار