۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

پیش بینی رشد 40 درصدی تولید میگوی گلستان

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان از پیش بینی تولید چهار هزار تن میگوی پرورشی در استان گلستان و مزارع گمیشان طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال 81 مزرعه با سطح مفید بیش از هزار و 300 هکتار زیر کشت میگو رفته است.
کد خبر: ۸۴۰۳۷

پیش بینی رشد 40 درصدی تولید میگوی گلستان

سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تداوم روند ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورشی گمیشان، اظهار داشت: ذخیره سازی مزارع میگوی استان از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه تاکنون وزن گیری لاروها با دو گرم رشد در مقایسه با سال گذشته همراه بوده است، بیان داشت: با توجه به رشد مناسب وزنی بچه میگوهای ذخیره شده، پیش بینی می شود در سال جاری افزایش میانگین وزنی مناسبی را در این مجتمع نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

این مقام مسئول در استان گلستان در ادامه خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود در سال جاری 325 میلیون قطعه بچه میگو در مزارع استان ذخیره شود که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد رشد خواهد داشت.

قدس علوی ادامه داد: با توجه به ساخت و سازهای تعدادی از مزارع از سوی بخش خصوصی پیش بینی می شود در صورت پایان این ساخت و سازها در زمان ذخیره سازی، امسال 81 مزرعه با سطح مفید بیش از هزار و 300 هکتار زیر کشت میگو خواهد رفت.

وی با اشاره به آغاز به کار نخستین مرکز تکثیر بچه میگو در استان گلستان خاطر نشان کرد: مرکز تکثیر بچه میگوی محک به عنوان نخستین مرکز تکثیر در استان آغاز به کار کرده است که انتظار می رود امسال برای نخستین بار 20 الی 30 درصد از بچه میگو مورد نیاز استان را تامین کند.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان گفت: این مرکز با مساحت مفید چهار هزار متر مربع، ظرفیت تولید صد میلیون قطعه بچه میگو را در سال داراست که پیش بینی می شود برای نخستین سال فعالیت، 50 میلیون قطعه بچه میگو در این مرکز تولید شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این تمامی نیاز استان به بچه میگو از استانهای جنوبی کشور تامین می شد، اذعان داشت: راه اندازی این مرکز تکثیر در استان گلستان با کاهش 20 درصدی هزینه های تامین بچه میگو از جنوب همراه خواهد بود.

به گفته قدس علوی، با توجه به توسعه روزافزون مجتمع پرورش میگو گمیشان، در افق 1404، استان گلستان  به 15 مرکز تکثیر بچه میگو با ظرفیت 100میلیون قطعه نیاز دارد که امیدواریم با همکاری و تعامل بخش خصوصی این مهم هر چه سریع تر تحقق یابد.

این مقام مسئول در استان گلستان در ادامه گفته های خود در خصوص صنعت شیلات گلستان تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال در مجموع چهار هزار تن میگو در مجتمع میگو گمیشان تولید شود.

به گفته وی، این پیش بینی در افزایش تولید میگوی پرورشی استان درحالی است که سال گذشته دو هزار و 590 تن میگو با میانگین وزنی 17 گرم، در 50 مزرعه و در سطح مفید 830 هکتار در مجتمع پرورش میگو گمیشان تولید شده بود.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان، تاکید کرد: بخش قابل توجه میگوی پرورشی تولید شده در سال جاری همچون سال های گذشته به کشورهای هدف صادر خواهد شد که این امر نقش مهمی در رونق اقتصادی استان و ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار