۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

تداوم گرمای سوزان و طاقت فرسا در سواحل خوزستان/تلاطم امواج در خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم گرمای سوزان و طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان تا روز جمعه 31 خرداد خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۰۱۷

تداوم گرمای سوزان و طاقت فرسا در سواحل خوزستان/تلاطم امواج در خلیج فارس

محمد سبزه زاری در گفت و گو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه ها و مدل های خروجی هواشناسی با تقویت سامانه کم فشار جنب حاره ای، دمای برخی مناطق ساحلی خوزستان از 50 درجه بالای صفرعبور می کند.

وی در ادامه وضعیت آب های شمالی خلیج فارس در این مدت را متلاطم و مواج  پیش بینی کرد و گفت: شرایط برای سفرهای دریایی مناسب نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از قایق ها و شناورهای متوسط صیادی و باری خواست تا بهبود شرایط جوی، سفرهای دریایی خود را به تعویق بیندازند.

وزش باد گرم موسمی و گرد و غبار محلی پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان در سه روز آینده خواهد بود.

در همین حال در دو روز وزش بادهای گرم توام با تابش مستقیم آفتاب در شهرهای آبادان، ماهشهر، خرمشهر و هندیجان، زندگی ساکنان این مناطق را سخت و دشوار کرده است.

بسیاری از صیادان و دریانوردان خوزستانی در روزهای اخیر که شرایط سخت و طاقت فرسای آب وهوایی حاکم است دست از فعالیت کشیدند.  

مردم در چنین شرایط سخت آب و هوایی نیز ترجیح می دهند کمتر از منازل خارج شوند و در کنار وسایل سرمایشی استراحت کنند.

در پی شدت گرفتن گرما در مناطق ساحلی خوزستان، مرکز بهداشت خوزستان بار دیگر نسبت به بروز گرمازدگی در این مناطق هشدار داد و از شهروندان خواست همه موارد ایمنی برای پیشگیری از گرمازدگی را رعایت کنند.

تاکنون مواردی از بروز گرما زدگی در مناطق ساحلی خوزستان گزارش نشده است.

در همین حال در پی افزایش گرمای هوا و استقرار کامل الگوی تابستانه در مناطق ساحلی خوزستان، مصرف آب و برق روندی صعودی به خود گرفته است.

بسیاری از شهروندان مناطق ساحلی خوزستان به خصوص آبادان و ماهشهر از قطع مکرر برق و افت فشار آب گله مند هستند.

شرکت توزیع برق خوزستان علت خاموشی برق در برخی مناطق ساحلی استان را، آسیب رسیدن به تاسیسات توزیع و فوق توزیع برق بر در اثر گرمای شدید عنوان کرد ولی در عین حال از شهروندان خواست برق مصرفی خود را مدیریت کنند و درساعت پیک مصرف برق، از وسایل پرمصرف انرژی استفاده نکنند.

از سوی دیگر مدیریت بحران استان خوزستان از مسئولان دستگاه های اجرایی در مناطق ساحلی استان خواست تدابیرلازم را برای رفاه حال مردم بکار گیرند و امکان بهره مندی کامل مردم از برق و آب پایدار را فراهم کنند.

برخی از شهروندان خوزستانی به خصوص ساکنان مناطق جنوبی که با گرمای هوا و شرایط دشوار و طاقت فرسای آب و هوایی دست و پنجه نرم می کنند در روزهای آینده قصد دارند برای فرار از گرما به مناطق خوش آب وهوای فارس و اصفهان سفرکنند.

گرما در مناطق ساحلی خوزستان از اردیبهشت شروع و تا اواخر آذر ماه با شدت و ضعف ادامه دارد. مناطق ساحلی جزو نقاط بد آب و هوا و خشن خوزستان محسوب می شوند و چندان پذیرای جمعیت نیستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار