۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

آغاز برنامه‌های پاکسازی سواحل و جزایر استان بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برنامه پاکسازی و جمع آوری پسماندها، به‌ ویژه پسماندهای پلاستیکی از اول خرداد ماه همزمان با روز جهانی تنوع زیستی با حفظ آرامش در جزایر به‌ ویژه جزایر پارک ملی دریایی دیر نخیلو آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۳۷۵۹

آغاز برنامه‌های پاکسازی سواحل و جزایر استان بوشهر

فرهاد قلی‌‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با گرامی داشت اول خرداد روز جهانی تنوع زیستی اظهار داشت: حفاظت از تنوع زیستی، در واقع حفاظت از منافع انسان و دیگر موجودات حیات است که اکنون نیاز است هماهنگ با طبیعت زندگی را مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت جلوگیری از آلودگی در زیستگاه ها و جزایر برنامه‌های پاکسازی و جمع آوری پسماندهای رها شده در جزایر مناطق حفاظت شده استان بوشهر در روز جهانی تنوع زیستی آغاز می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه جزایر استان بوشهر از زیستگاه های مهم زاد آوری لاک پشت ها و پرندگان هستند برنامه پاکسازی و جمع آوری پسماندها به ویژه پسماندهای پلاستیکی از اول خرداد ماه همزمان با روز جهانی تنوع زیستی آغاز خواهد شد.

قلی‌نژاد با بیان اینکه جزایر ام الگرم و نخیلو در چندین نوبت پاکسازی و پسماندها از جزایر خارج خواهد شد خاطر نشان کرد: متاسفانه عدم تدوین و اجرای یک برنامه منسجم و اصولی در جهت مدیریت گردشگران و همچنین عدم ارایه آموزش به صیادان محلی در سال های گذشته باعث شده که جزایر پارک ملی دیر نخیلو با آلودگی ناشی از پسماند ها مواجه شود که در این راستا برنامه اصولی مدیریت گردشگری تدوین و  امسال اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین آموزش صیادان محلی با همکاری تشکل های زیست محیطی منطقه نیز از برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سال 98 است.

شایان ذکر است پارک ملی دیر نخیلو از مناطق تحت حفاظت کشور در استان بوشهراست که دارای غنا و تنوع زیستی ارزشمندی است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار