۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

رونق گردشگری تالاب شادگان با شروع فصل سرما

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: هرساله در نیمه دوم سال شاهد حضور پرندگان مهاجر به تالاب شادگان به عنوان زیستگاه زمستانی هستیم که همین امر جاذبه های این تالاب را چند برابر کرده است و بر رونق گردشگری منطقه می افزاید.
کد خبر: ۸۲۲۱۰

علیرضا ایزدی در گفتگو با خبرنگار مانا بر ضرورت حفاظت از تالاب شادگان به عنوان جاذبه مهم طبیعی و زیست محیطی کشور تاکید کرد و اذعان داشت: این منطقه علاوه بر گردشگران داخلی مورد توجه گردشگران خارجی نیز هست.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در ادامه به موضوع پرنده نگری در تالاب اشاره کرد و بیان داشت: هرساله در نیمه دوم سال شاهد حضور پرندگان مهاجر به تالاب شادگان به عنوان زیستگاه زمستانی هستیم که همین امر جاذبه های این تالاب را چند برابر کرده است و بر رونق گردشگری منطقه می افزاید.

وی در ادامه گفته های خود با اشاره به ایجاد فضای توریسم پرنده نگری در فصل زمستان در تالاب شادگان گفت: بسیاری از طبیعت گردان و پرنده نگران با هدف پرنده نگری در نیمه دوم سال به خوزستان و تالاب شادگان سفر می کنند.

این مقام مسئول در استان خوزستان خاطرنشان ساخت: همچنین ماهیگیری در تالاب شادگان نیز از دیگر جاذبه های توریستی تالاب محسوب می شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در ادامه به وجود اسکله تفریحی در روستای صراخیه واقع در حاشیه تالاب شادگان اشاره کرد و بیان داشت: زیرساختهای گردشگری در اطراف تالاب شادگان روبه توسعه است.

وی اذعان داشت: قصد داریم به منظور توسعه هر چه بیشتر توریسم تالاب بین المللی شادگان، زیرساختهای گردشگری در این منطقه را افزایش دهیم.

این مقام مسئول در استان خوزستان، همچنین از ایجاد 30 آلاچیق گردشگری در قسمت های مختلف روستای صراخیه و داخل تالاب  جهت ایجاد فضایی برای استراحت گردشگران ورودی به تالاب به عنوان یکی از زیرساختهای ایجاد شده در راستای توسعه توریسم  تالاب خبر داد.

وی در ادامه گفته های خود همچنین از ساماندهی وضعیت محوطه اطراف تالاب بین المللی شادگان خبر داد و گفت: در این محوطه مکان مناسب برای پارکینگ و نیز محل فروش صنایع دستی ، سوغات و غذای محلی در نظر گرفته شده است.

وی از افزایش تعداد قایق های تفریحی در تالاب شادگان خبر داد و گفت: به تازگی برای خرید قایق های جدید به 30 نفر از بومیان منطقه وام کم بهره اعطا شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  استان خوزستان در ادامه، اذعان داشت: هم اکنون 100 فروند قایق تفریحی در روستاهای صراخیه و رگبه به گردشگران خدمات گشت زنی در تالاب را ارائه می دهند.

وی بر ضرورت ارائه گشت های حرفه ای در تالاب تاکید کرد و گفت: هر ساله کلاس های آموزشی ویژه قایقداران تفریحی فعال در تالاب بین المللی شادگان با هدف افزایش ایمنی و نیز برخورد مناسب قایقداران با گردشگران ورودی به تالاب برگزار می شود.

ایزدی همچنین از توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان به مقوله صنایع دستی شادگان خبر داد و اظهار داشت: با تفاهم نامه صورت گرفته با محیط زیست استان، همکاری های بسیار خوبی در راستای تشویق بومیان منطقه به احیای صنایع دستی شادگان به ویژه در بخش کپوبافی و حصیر بافی در حال انجام است.

به گفته وی، در حال حاضر یک اسکله تفریحی در روستای صراخیه به گردشگران ورودی به تالاب خدمات رسانی می کند که امیدواریم با راه اندازی اسکله رگبه، شاهد رونق هر چه بیشتر توریسم تالاب بین المللی شادگان از طریق افزایش خدمات رسانی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار