۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

جشنواره ساحل نشینان کشور در چابهار برگزار می شود

جشنواره ساحل نشینان کشور در چابهار برگزار می شود
جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل نشینان کشور، اسفند ماه امسال برای اولین بار در چابهار برگزار می شود.
کد خبر: ۸۲۲۰۱

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا از برگزاری جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل نشینان کشور در شهرستان چابهار با حضور هفت استان ساحلی کشور خبر داد.

علیرضا جلال زایی بیان داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این جشنواره از اول اسفندماه به مدت پنج روز با حضور  هفت استان در چابهار برگزار می شود.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، این رویداد در تقویم رویدادهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تعریف شده و مقرر شده تا هر سال در یک استان ساحل نشین برگزار شود.

وی همکاری دستگاه های مرتبط در برگزاری این جشنواره را خواستار شد و گفت: دستگاه های مختلف می توانند در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی، برگزاری سیاه چادرهای عشایری معرفی ظرفیت ها و فرصت های استان در این جشنواره همکاری لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام دهند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، این استان را به دلیل دارا بودن بخش زیادی ازسواحل مشترک با دریای عمان، یکی از مهمترین استان های ساحلی استان در زمینه دارا بودن پتانسیل های گردشگری اعلام کرد.

به گفته وی، استان سیستان و بلوچستان تنها استانی است که از طریق اقیانوس هند به آبهای آزاد راه داشته و این امتیاز بسیار ویژه ای برای توریسم این استان محسوب می شود.

جلال زایی تاکید کرد: سواحل مکران ایران را با 19 کشور حاشیه اقیانوس هند و یک سوم جمعیت دنیا هم مرز می کند که این امر در نوع خود در میان سایر استان های ساحلی کشور و از نظر توریسم دریایی بسیار منحصر به فرد است.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، جشنواره گردشگری ساحل نشینان کشور بهانه ای برای مطرح کردن اهمیت سواحل مکران جهت رشد اقتصادی با تکیه بر توسعه دریامحور است.

وی اذعان داشت: یکی از دلایلی که اولین دوره جشنواره ساحل نشینان کشور در چابهار برگزار می شود ارجحیت و اهمیت سواحل مکران به لحاظ تجارت، ترانزیت و ظرفیت های گردشگری نسبت به سواحل دیگر کشور است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: برگزاری این جشنواره در چابهار می تواند باعث معرفی ظرفیت های منطقه، فراهم کردن زمینه برای سرمایه گذاری، افزایش شهرت استان، و افزایش خودباوری در میان مردمان این خطه جهت مشارکت در توسعه  شود.

وی با بیان اینکه تمدن دریایی در کنار سواحل و توسط مردمانی که در آنجا زندگی می کنند شکل می گیرد، تصریح کرد: لذا برگزاری اینگونه جشنواره ها نقش مهمی درشکل گیری و احیای این تمدن و بستر سازی برای نقش آفرینی مردمان این منطقه در توسعه پایدار متناسب با تاثیر مزیت های دریا در زندگی آنان خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار