۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

قانون سوخت کم سولفور در سال ۲۰۲۰ اجرا می‌شود

قانون سوخت کم سولفور در سال ۲۰۲۰ اجرا می‌شود
دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) گفت: آنچنان که مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفتند اجرای قوانین دریایی مانند قانون سوخت کم سولفور نیازمند همکاری تمام کشور‌های عضو است.
کد خبر: ۸۱۸۴۱
به گزارش خبرنگار مانا کیم تاک لیم که به عنوان مهمان افتخاری در آیین بزرگداشت روز جهانی دریانوردی در تهران سخن می‌گفت: با بیان اینکه ایران یکی از تاثیرگذارترین کشور‌های عضو آیمو است، تصریح کرد: این کشور در سال ۲۰۲۱ میزبان جشن بزرگ بین المللی گرامیداشت روز جهانی دریانوردی خواهد بود که نسبت به میزبانی شایسته آن مطمئن هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اجرای قانون سوخت کم سولفور برای شناور‌ها از سال ۲۰۲۰ خاطرنشان کرد: هرچند تغییر تاریخ اجرای این قانون همواره مطرح بوده است، اما تصمیم به اجرای آن در تاریخ مشخص شده است.
کیم با اشاره به سخنان مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد محدودیت‌های یکجانبه از سوی برخی کشور‌ها در بخش دریایی اظهار داشت: آنچنان که مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفتند، اجرای قوانین دریایی مانند قانون سوخت کم سولفور نیازمند همکاری تمام کشور‌های عضو است.
دبیرکل IMO چالش بعدی پیش روی صنعت دریایی جهان را انقلاب چهارم صنعتی و فن آوری‌های نوین به علاوه انرژی‌های نو دانست و گفت: مسائلی از این دست می‌تواند با بهبود ارتباطات در صنعت کشتیرانی آن را متحول کند.
وی در پایان بر وظایف IMO در دستیابی جهانی به توسعه پایدار اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: تعیین معیار‌ها و اهداف برای حفاظت از سیاره زمین از جمله وظایف ماست.
لازم به یادآوری است مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی هم اکنون در تهران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار