به گزارش گروه بین الملل مانا درآمد کلی و جابه جایی شرکت کشتیرانی OOCL هنگ کنگ در سه ماه دوم سال جاری میلادی به ترتیب رشد چهار و 4.6 درصد را تجربه کرد، اما با این وجود سرعت درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته کندتر و آهسته تر گزارش شده است.
این گزارش ادامه داد: در سه ماه دوم سال جاری میلادی، درآمد وحجم جابه جایی کانتینری درکشتیرانی OOCL به رشد خود ادامه داد، البته به دنبال شرایط سخت تر بازار، سرعت این رشد کندتر بود. در مدت زمان مذکور درآمد کلی با رسیدن به یک میلیارد و 500 میلیون دلار رشد چهار درصد سال به سال را تجربه کرد، از سوی دیگر حجم کلی جابه جایی با رسیدن به یک میلیون و 700 هزار TEU روند افزایشی 4.6 درصد را نشان داد.
افزون بر این میانگین درآمد برای هر TEU بین ماههای آوریل-ژوئن به 0.6 درصد کاهش یافت، در حالیکه درمدت مشابه 16.2 درصد افزایش داشته است.
در میان چهار مسیراصلی تجاری OOCL ، خطوط سرویس دهی ترانس پاسیفیک بهترین عملکرد را از خود نشان دادند. به طور کلی درآمد مسیرهای مذکور با رسیدن به 587 میلیون و 200 هزار دلار روند افزایشی 11.2 درصد را به نمایش گذاشت، علاوه براین جابه جایی با رسیدن به 505 میلیون و 712 هزار TEU شیب صعودی 7.2 درصد را طی کرد.
درآمد کشتیرانی هنگ کنگ در مسیر آسیا-اروپا با رسیدن به 302 میلیون و 600 هزار دلار رشد 1.3 درصد را به همراه داشت، افزون بر این حجم جابه جایی با رسیدن به 335 میلیون و 94 TEU جهش 13.5 درصد را نشان داد.
افزون براین درآمد در مسیر ترانس آتلانتیک با رسیدن به 124 میلیون و 500 هزار دلار رشد 0.2 درصد و جابه جایی با رسیدن به 106 میلیون و 124هزار TEU رشد 2.3 درصد را به همراه داشت.
درآمد تجارت در مسیر درون آسیایی-استرالیا با رسیدن به 448 میلیون و 100 هزار دلار روند کاهشی 1.4 درصد را به ثبت رساند، اما حجم جابه جایی با رسیدن به 744 هزار و 608 TEU افزایش جزئی 94 TEU جهش 13.5 درصد را نشان داد.
افزون براین درآمد در مسیرترانس آتلانتیک با رسیدن به 124 میلیون و 500 هزار دلار رشد 0.2 درصد و جابه جایی با رسیدن به 106 میلیون و 124هزار TEU رشد 2.3 درصد را به همراه داشت.
درآمد تجارت در مسیردرون آسیایی-استرالیا با رسیدن به 448 میلیون و 100 هزار دلار روند کاهشی 1.4 درصد را به ثبت رساند، اما حجم جابه جایی با رسیدن به 744 هزار و 608 TEU افزایش جزئی 0.5 درصد را به نمایش گذاشت.
این گزارش در پایان نوشت: کشتیرانی کاسکوی چین مالکیت کشتیرانی هنگ کنگ را به دست آورده و در نظر دارد مدیریت جدیدی را تعیین کند، مدیریتی که در آن مدیر عامل فعلی فعلی هنگ کنگ و هم چنین مدیر عامل فعلی کاسکو دست به دست هم خواهند داد.