۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

هجوم گردشگران عراقی به بنادر خرمشهر و آبادان

همزمان با تعطیلات چند روز اخیر، شهرهای بندری خرمشهر و آبادان شاهد حضور چشمگیر گردشگران عراقی بود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۹۰۶

به گزارش خبرنگار مانا ، هزاران گردشگر عراقی با استفاده از تسهیلات سازمان منطقه آزاد اروند ، بدون داشتن ویزا از شهرهای جنوبی عراق بخصوص بندر بصره وارد شهرهای خرمشهر و آبادان شدند.

بیشتر نگاه و توجه گردشگران عراقی به بازار مناطق ساحلی آبادان و خرمشهر است که انواع کالاهای خوراکی ، صنایع دستی و آبزیان عرضه می شود.

تردد روزانه گردشگران عراقی که از منطقه شلمچه و مرز دریایی اروندرود وارد آبادان و خرمشهر می شوند و بهره گیری از امکانات ارزان حمل و نقل ، چهره عمومی این شهرها را کاملا " دگرگون کرده است.  

قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند به خبرنگار مانا گفت:حضور گردشگران عراقی ، رونق اقتصادی و تجاری در شهرهای آبادان و خرمشهر را بدنبال داشته و صنعت هتلداری را جان تازه ای بخشیده است.

عبدالله کعبی با اشاره به اینکه گردشگران عراقی بر اساس قانون اداره مناطق آزاد کشور بدون داشتن ویزا به منطقه آزاد اروند و شهرهای بندری خرمشهر ، آبادان و مینوشهر سفر کرده و اقامت چندماهه داشته باشند افزود: آمد و شد گردشگران عراقی به شهرهای جنوبی خوزستان سبب ایجاد یک همگرایی فرهنگی و تعمیق روابط اجتماعی در منطقه شده اسست.

وی گفت: اتباع همه کشورهای جهان بجز رژیم صهونیستی می توانند بدون ویزا وارد منطقه آزاد اروند شوند.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند با اشاره به اینکه با اجرای قانون ورود بدون ویزای گردشگران سراسرجهان به منطقه آزاد اروند از آذر ماه 1396 افزود: اجرای این قانون اقتصاد محلی شهرهای آبادان و خرمشهر بشدت متحول کرده و سبب ایجاد اشتغال در بخش های مختلف شده است.

کعبی ورود آسان گردشگران جهان به منطقه آزاد اروند زمینه را برای آشنایی با مزیت های اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی موثر خواند و افزود: تعدادی از شرکت های خارجی از کشورهای مختلف جهان در ماههای اخیر تمایل خود را به سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کرده اند.

وی دسترسی به آبهای بین المللی ، فرودگاه بین المللی ، شبکه ریلی ، همسایگی با عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس ، دسترسی آسان به بنادر خرمشهر ، آبادان و بندر امام و امکان ترانزیت کالا از این منطقه  را از مزیت های منطقه آزاد اروند بیان کرد.

شایان ذکر است در شش ماه اخیر ، بیش از 300هزار گردشگرعراقی  واتباع سایر کشورها از منطقه آزاد اروند دیدن کردند.

شهرهای بندری خرمشهر ، آبادان و جزیره مینو در محدوده 34هزار هکتاری منطقه آزاد اروند واقع شده اند.

ارسال نظرات

نظرات کاربران

ناشناس Iran, Islamic Republic of ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
0
0
چه گردشگري اينا ميان اينجا نگاه به نواميس مردم خرمشهر و ابادان ميكنن و همچي در اين شهر گران شده لطفا مرز را ببنديد اين كار اشتباه اشتباه ميتوانيد از اين را براي مملكت پول در بياوريد چرا وقتي ي ايراني ميخواد از مرز خارج بشه و بره بصره ازش پول اونم به دلار ميگيرن چرا.
آخرین اخبار