۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

کاوشگر خلیج فارس عازم دومین گشت تحقیقاتی شد

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی کشور گفت: شناور کاوشگر خلیج‌فارس دومین مرحله پایش خود در دریای عمان و خلیج‌فارس را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۰۷۴۵

به گزارش مانا، بهروز ابطهی گفت: این کاوشگر با سی نفر نیرو از جمله ۱۶ پژوهشگر رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های هرمزگان، خلیج‌فارس (بوشهر) و علوم و فنون دریایی (خرمشهر) آغاز کرده است.

وی ابطحی افزود: در این مرحله ۲۷ نقطه دریایی در محدوده آب‌های تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس تا عسلویه اندازه‌گیری و نمونه‌برداری آبی، رسوبی و کف دریا پایش می‌شود.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی کشور با اشاره به اینکه دوره پایش بهاره این کاوشگر که از سه روز پیش آغازشده نزدیک به ده روز طول می‌کشد، عنوان کرد: پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در نظر دارد با برگزاری گشت‌های دریایی منظم و هدفمند در یک برنامه جامع پایشی، شناخت کاملی از محیط‌های دریایی پیرامونی به‌ویژه خلیج‌فارس و دریای عمان ایجاد نماید تا در بهره‌برداری پایدار از منابع زیستی و غیر زیستی موجود و مدیریت بهینه زیستگاه‌های حساس و ارزشمند این منطقه مورداستفاده قرار گیرد.

ابطحی عنوان کرد: کشتی تحقیقاتی کاوشگر خلیج‌فارس مجهز به ۵ آزمایشگاه و انواع تجهیزات، امکانات و دستگاه‌های پیشرفته مطالعات دریایی و اقیانوسی دی‌ماه پارسال به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار