۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

تمرین مقابله با آلودگی نفتی در بندرگاه خرمشهر

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری تمرین مقابله با آلودگی نفتی در بندرگاه خرمشهرخبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۶۶۹

به گزارش خبرنگار مانا ، مهدی فراهانی افزود: تمرین مقابله با آلودگی نفتی به منظور ارزیابی عملکرد، شناسایی نقاط قوت و ضعف، دستیابی به آمادگی و هماهنگی تیم مقابله با آلودگی بندرخرمشهر در هنگام بروز سوانح مربوط به آلودگی دریایی در محدوده بین اسکله های ۹ و خدماتی اداره کل بندر و دریانوردی برگزارشد.

وی در خصوص مراحل اجرای این تمرین گفت: طبق سناریوی طراحی شده پس از  اعلام پیام اضطرار به مرکز جستجو و نجات فرعی بندرخرمشهر مبنی بر به گل نشستن شناور بر اثر عمل نکردن بموقع سکان، انحراف و نشت آلودگی، تیم مقابله با آلودگی بندر خرمشهر در محل حادثه فرضی حضور یافت.

معاون اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: پس از ارزیابی موقعیت شناور، جریان رودخانه و وضعیت آب و هوا، عملیات مهار آلودگی بوسیله بوم باد شونده و جمع آوری آلودگی بوسیله اسکیمر دلتا و انتقال به تانک سیار انجام شد.

به گفته فراهانی پس از مهار و جمع آوری آلودگی، عملیات نجات شناور شروع شد.

وی با بیان اینکه تمرین مقابله با آلودگی نفتی با مشارکت سه فروند شناور انجام شد، گفت: این تمرین نخستین تمرین برگزار شده اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در سال جاری است.

شایان ذکراست همه تاسیسات بندری و زیرساختی بندرگاه خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی از بین رفت ولی پس از پایان جنگ، عملیات بازسازی این بندر مهم و استراتژیک در دوران دولت سازندگی شروع شد.

پارسال بیش از دو میلیون تن کالا دراین بندر که در پیش از شروع جنگ ، مهمترین بندرعملیاتی ایران بود تخلیه و بارگیری شد.

این بندرهم اکنون در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار