۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

رشد 17 درصدی صادرات کالا از گمرک پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: فروردین ماه امسال دو میلیون و 359 هزار تن کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال، از نظر ارزش 17 درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۰۴۸۷

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد پورحیدر با اشاره به صادرات کالا و محصولات صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی اظهار داشت: در فروردین امسال دو میلیون و 359 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 239 میلیون دلار کالا و محصولات پارس جنوبی صادر شده است.

وی از افزایش 17 درصدی صادرات از پارس جنوبی در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال خبر داد و افزود: بیشتر کالاهای صادراتی میعانات گازی، متانول، پروپان، پلی اتیلن، گوگرد، اوره، استایرن، آمونیاک، سیمان و نفت است.

 مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه محصولات پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر می‌شود تصریح کرد: چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، هنگ کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر، امارات متحده عربی و کویت مقصد کالاهای صادراتی از پارس جنوبی است.

پورحیدر با بیان این‌که میعانات گازی بیش از 40 درصد صادرات گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را تشکیل می‌دهد،خاطر نشان کرد: در فروردین، 954 هزار و 399 تن میعانات گازی به ارزش 496 میلیون و 879 هزار دلار صادر شده است.

وی به واردات 21 هزار تن کالا در این مدت از طریق گمرک پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: کالاهایی شامل مواد شیمیایی و تجهیزات پالایشگاهی مورد نیاز پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی  در فروردین امسال از طریق گمرک پارس جنوبی وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: کالاهایی به ارزش 161 میلیون و 568 هزار دلار از این گمرک وارد کشور شده که از نظر وزن 113 درصد و ارزش 47 درصد در مقایسه با فروردین پارسال افزایش دارد.

برچسب ها: گمرک عسلویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار