۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
در سواحل بندر ماهشهرصورت گرفت:

توقیف محموله 100هزار لیتری سوخت قاچاق

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف محموله 100هزار لیتری سوخت قاچاق در سواحل بندر ماهشهر خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۴۶۸
توقیف محموله 100هزار لیتری سوخت قاچاق
سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر حین گشت زنی درسواحل منطقه، یک محموله سوخت قاچاق (گازوئیل) که در کیسه های برزنتی مخصوص و درمیان گل و لای سواحل مخفی شده بود را کشف و ضبط کردند.
وی افزود: این محموله قاچاق سوخت پس از تنظیم صورت جلسه و با دستور مقام قضایی تحویل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه آبادان شد.
سردارنظرپور بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق سازمان یافته با هدف ریشه کنی این معضل اقتصادی اجتماعی تاکید کرد.
در سال های اخیر افزایش تفاوت قیمت داخلی فرآورده های سوختی با فوب خلیج فارس سبب شده بسیاری از صاحبان شناورهای صیادی و تجاری با هدف سودجویی بیشتر اقدام به قاچاق مواد سوختی کنند.
در سال جاری ماموران دریابانی خوزستان، با اجرای صدها عملیات جستجو و بازرسی از آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل استان بیش از 115میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را کشف و توقیف کردند.
انواع لوازم خانگی و سرمایشی، کالاهای صوتی و تصویری، لوازم آشپرخانه، قطعات خودرو، لاستیک، مواد غذایی و کنسروجات و انواع نوشیدنی ها، چای، برنج و سوخت از جمله کالاهای مکشوفه قاچاق در آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس بوده است.
مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه قاطع و مستمر با قاچاق سازمان یافته کالا با هدف صیانت از نیروی کار و حمایت از تولید داخلی تاکید کرده اند. استان خوزستان با 500کیلومتر ساحل همواره در معرض ورود کالای قاچاق از کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه امارات متحده عربی به کشور بوده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار