۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

ساماندهی 100 فروند شناور تفریحی در تالاب بین المللی شادگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از ساماندهی شناورهای تفریحی فعال در تالاب بین المللی شادگان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۱۷۲
ساماندهی 100 فروند شناور تفریحی در تالاب بین المللی شادگان
دکتر خسرو نشان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هر ساله نیمه دوم سال و با مساعد شدن شرایط آب و هوایی شاهد افزایش ورود گردشگران به استان خوزستان هستیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، بیان داشت: تالاب بین المللی شادگان نیز یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران خارجی وداخلی ورودی به استان خوزستان در کنار جاذبه های تاریخی استان، محسوب می شود.
به گفته وی، گشت زنی در تالاب بین اللملی شادگان، خرید صنایع دستی و سوغات محلی منطقه از جمله خدمات تفریحی است که در تالاب شادگان از سوی بومیان منطقه به گردشگران ارائه می شود تا سفر خاطره انگیزی برای گردشگران به وجود آید.
این مقام مسئول دراستان خوزستان تاکید کرد: هم اکنون حدود صد فروند شناور تفریحی کوچک برای خدمات رسانی به گردشگرانی که قصد گشت زنی در تالاب انزلی را دارند، در این تالاب مستقر است و خدمات مناسب و قابل قبولی به گردشگران ارائه می دهند.
وی با اشاره به اینکه شناورهای تفریحی فعال در تالاب بین المللی شادگان به جامعه محلی ساکن در روستاهای حاشیه تالاب به ویژه روستاهای صراخیه و رگبه تعلق دارند، اظهار داشت: این امر باعث رونق اقتصادی بومیان منطقه شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان به وجود اسکله تفریحی شناور در اسکله روستای صراخیه اشاره کرد و بیان داشت: از این روستا دو مسیر گشت زنی در تالاب وجود دارد که بنا به تشخیص قایق داران و نظر گردشگران، گشت زنی صورت می گیرد.
این مقام مسئول دراستان خوزستان از ساماندهی شناورهای تفریحی فعال در تالاب بین المللی شادگان خبر داد و اذعان داشت: هر ساله با هماهنگی فرمانداری شادگان، نرخ قایقداران فعال در تالاب برای یکسان سازی نرخ خدمات، تعیین می شود.
وی بیان داشت: هر فروند قایق تفریحی مجاز به جابجایی و حمل شش الی هشت نفر مسافر با جلیقه نجات و رعایت موارد ایمنی است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، متذکر شد: نرخ هرفروند قایق تفریحی برای گشت در تالاب شادگان بسته به مدت گشت زنی بین 40 تا 50 هزار تومان است.
به گفته دکتر نشان، هم اکنون حدود 100 فروند شناور تفریحی کوچک در تالاب بین المللی شادگان به گردشگران خدمات گشت زنی در تالاب را ارائه می دهند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت قایق های تفریحی همواره تحت نظارت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شادگان انجام می شود، خاطرنشان ساخت: برای ساماندهی قایق ها و نظارت مناسب روی فعالیت آنها، تمام قایق های فعال در تالاب شادگان، شماره گذاری شده اند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان تاکید کرد: طی سالهای اخیراقدامات بسیارمناسبی در راستای ساماندهی گردشگری تالاب شادگان صورت گرفته است که امید می رود در سالهای بعد نیز ادامه داشته باشد.
وی همچنین به راه اندازی بازارچه های موقت صنایع دستی و سوغات محلی در ایام پیک سفر تالاب بین المللی شادگان در روستاهای صراخیه و رگبه اشاره کرد.
به گفته دکتر نشان، در این بازارچه ها انواع صنایع دستی شادگان شامل حصیر بافی، انواع محصولات تهیه شده توسط خرما و عکاسی با لباس های محلی شادگان به گردشگران ارائه می شود که این امر برای آنها از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است.
این مقام مسئول دراستان خوزستان، عبابافی و جاجیم بافی را دو صنعت رایج در شادگان عنوان کرد و گفت: صنایع دستی شادگان هم مانند سایر نقاط این ناحیه از بافت حصیر، بوریا، سبد و امثال آن تشکیل شده و برای تهیه آن از برگ درخت خرما و یا نی های تالا‌ب شادگان استفاده می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار