۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

تسهیلات جدید واردات کالای ته لنجی برای ملوانان خوزستانی

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ازارائه تسهیلات جدید واردات کالای ته لنجی برای ملوانان بنادر خوزستانی با هدف بهبود وضعیت معیشتی آنان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۹۹۳
تسهیلات جدید واردات کالای ته لنجی برای ملوانان خوزستانی
ابوالقاسم کوره چینی در گفتگو با خبرنگارمانا افزود: براساس آخرین مصوبه ابلاغ شده در خصوص کالاهای ملوانی، هر ملوان در هرسفرمی تواند تا مبلغ 100 میلیون ریال کالای ملوانی بر اساس فهرست مجاز گمرکی و بدون پرداخت حقوق وعوارض گمرکی وارد کشورکند.
وی درخصوص نحوه واردات توسط ملوانان گفت: برای لنج های تجاری با ظرفیت کمتر از 201 تن تا شش ملوان و در لنج های با ظرفیت 201 تن تا 350 تن هفت ملوان و لنج های بالای 351 تن تا 500 تن هشت نفر می توانند از این تسهیلات و مزایا استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد ملوانان برای لنج های تجاری مشخص است و تنها ملوانان و لنج هایی را در بر می گیرد که در طول دو سال گذشته فعال بوده و در سامانه گمرک یا دیگر سامانه های تجاری ثبت شده باشند.
کوره چینی درخصوص جابجایی کالاهای ملوانی در کشور عنوان کرد: بر اساس آیین نامه جدید، جابجایی و حمل کالای ملوانی به شکل تجمیع در سطح استان مانعی ندارد ولی جابجایی آن در خارج از استان خوزستان تابع قوانین گمرکی است ؛ بدین معنی است که باید عوارض گمرکی پرداخت شود.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه مشکلات مرزی در استانداری ها افزود:بر اساس تقسیم بندی این کارگروه، استان های مرزی به پنج گروه تقسیم شده اند و استان خوزستان در کنار دیگر استان های جنوبی شامل بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس هم گروه است.
وی تسهیلات جدید ارائه شده را گامی در جهت کاهش قاچاق کالا و بهبود معیشتی ملوانان و تجارت سالم در مناطق ساحلی و بندری خوزستان عنوان و ابراز امیدواری کرد ملوانان بتوانند از این تسهیلات قانونی استفاده کنند.
عرضه کالای ته لنجی یا ملوانی یکی از جاذبه های اقتصادی مناطق ساحلی خوزستان است.
برچسب ها: ته لنجی
ارسال نظرات
آخرین اخبار