روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

شناسایی 16 شناگاه آلوده در ساحل دریای خزر

با پایش های میکروبی صورت گرفته در سال جاری در مجموع 71 شناگاه فعال در استان های گیلان و مازندران از سوی کارشناسان محیط زیست، 15 شناگاه آلوده شناسایی شد که از این تعداد سه شناگاه در گیلان و 12 شناگاه در مازندران فعالیت می کنند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۷۹۴
شناسایی 16 شناگاه آلوده در ساحل دریای خزر
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به بررسی وضعیت شناگاه های کشور از سوی سازمان محیط زیست، بیان داشت: بررسی های انجام شده در استان گیلان نشان می دهد در مجموع 19 شناگاه این استان، سه شناگاه از خطر آلودگی برای شناگران برخوردار هستند.
ضیاء الدین الماسی با اشاره به اینکه از تعداد شناگاه آلوده دو شناگاه در شهرستان بندر انزلی و یک شناگاه در شهرستان آستانه واقع شده اند، گفت: از سوی محیط زیست به منظور آگاهی مردم از آلوده بودن شناگاه های مذکور در این مناطق پرچم زرد به نشانه خطر آلودگی نصب شده است.
وی ادامه داد: اما در 16 شناگاه دیگر فعال در استان گیلان که فاقد آلودگی بوده اند، پرچم آبی به نشانه مناسب بودن برای شنا نصب شده است.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به وجود 52 شناگاه در نوار ساحلی استان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد از این تعداد در 12 شناگاه خطر آلودگی وجود دارد.                                           
الماسی با بیان اینکه افزود: دو شناگاه آلوده در شهرستان تنکابن واقع شده اند که به دلیل قرارگیری در مجاورت رودخانه و محل ریزش پساب از محیط زیست پرچم زرد دریافت کرده اند.                                                                           
وی همچنین به وجود دو شناگاه آلوده در شهرستان رامسر اشاره کرد و اذعان داشت: این شناگاه ها نیز به دلیل قرارگیری در نزدیکی مصب رودخانه، پرچم زرد گرفته اند و شناگران و گردشگران باید از شناکردن این شناگاه ها جداً خودداری کنند.                                                                          
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست،عنوان کرد: طرح سیترای نوشهر نیز یکی از شناگاه های آلوده است که به دلیل قرارگیری در مجاورت رودخانه و محل ریزش پساب به دریا، پرچم زرد دریافت کرده است.
وی به نصب پرچم زرد در شناگاه رادیو دریای چالوس برای هشدار به گردشگران نسبت به عدم شنا کردن در این منطقه اشاره کرد و گفت: این شناگاه در محل ریزش نهر آب آلوده به دریا واقع شده است که همین امر خطر آلودگی در این شناگاه را نشان می دهد.              
الماسی همچنین در ادامه گفته های خود درباره  پایش شناگاه های شمال کشور، شناگاه های شهرستان محمود آباد را با پنج شناگاه آلوده را به عنوان شهرستان ساحلی اعلام کرد که بیشترین میزان شناگاه های آلوده را به خود اختصاص داده است.                            
به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، این شناگاه ها به دلیل مجاورت محل دپوی زباله ها، واقع شدن در 500 متری محل ریزش فاضلاب و پساب به دریا و قرار گیری در مجاورت محل ریزش فاضلاب و پساب به دریا پرچم زرد دریافت کرده اند.
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین به وجود یک شناگاه نسبتاً آلوده در شهرستان محمود آباد اشاره کرد و بیان داشت: این شناگاه در 100 متری محل دپوی زباله قرار گرفته است اما هنوز هیچ گونه پرچمی در آنجا نصب نشده است.
وی در ادامه گفته های خود به وجود سه شناگاه بندرگز، بندر ترکمن و نوکنده در سواحل خلیج گرگان در استان گلستان اشاره کرد و گفت: طی پایش های میکروبی که امسال صورت گرفت، شناگاه های بندر ترکمن و نوکنده موفق به دریافت پرچم آبی شدند.
الماسی تاکید کرد: شناگاه بندر گز به دلیل اثبات وجود آلودگی های میکروبی، پرچم زرد دریافت کرد که این به معنای خطر آلودگی این شناگاه و ممنوعیت شنا در این منطقه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار