روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس کشتیرانی عنوان شد:

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار است

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نقش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حمل و نقل دریایی کشور همواره نقشی برجسته و مهم بوده به همین دلیل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار ایران در بخش بندری و دریایی کشور است.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۷۵۸۹
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار است
محمد راستاد در گفتگو با خبرنگار مانا به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ناوگان ملی کشتیرانی یکی از قدیمی ترین ناوگان های منطقه محسوب می شود اظهار داشت: در حال حاضر این ناوگان از نظر ظرفیت یکی از بزرگترین کشتیرانی های جهان است و نقش آن در حمل و نقل دریایی کشور همواره نقشی برجسته و مهم بوده به این دلیل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار ایران  در بخش بندری و دریایی کشور است.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بتواند در مسیر متعالی خود به شکل مستمر قابلیت ها و توانمندی های خود را افزایش داده و سهم بیشتری را از حمل و نقل کشور و جهان را به خود اختصاص دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ساختار بسیار خوبی دارد، افزود: انتظار می رود این گروه با در اختیار داشتن کشتی های فعلی و توسعه ناوگانی که در دست اجراست بعلاوه نیروهای توانمند مدیرتی و عملیاتی، در آینده به عنوان ناوگانی مدرن و دست اول هر چه بیشتر درجهان  بدرخشد.
راستاد با مهم دانستن جایگاه ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راهبرد ملی تصریح کرد: ناوگان ملی این امکان را ایجاد می کند که کشور برای تامین نیازهای حمل و نقلی خود به ناوگان های خارجی وابسته نباشد و بتواند در هر شرایطی صادرات و واردات مورد نیاز را انجام دهد.
از نظر مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی جنبه دیگر اهمیت دارا بودن ناوگان تحت پرچم را می توان در ارتقا جایگاه کشور در مجامع بین المللی دریایی جستجو کرد.
وی در این باره خاطر نشان کرد: به واسطه مالکیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت بالا، قدرت چانه زنی کشور در موقعیت های مختلف در مجامع بین المللی دریایی افزایش می یابد تا بتوان در قرار گرفتن در کمیته های اصلی و فرعی و شورای سازمانی مانند IMO و سایر سازمان های بین المللی جایگاه برجسته تر و مهم تری را به خود اختصاص داد. 
لازم به توضیح است که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر وارد پنجاهمین سال فعالیت خود شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار