۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

صید میگوی دریایی در خوزستان افزایش یافت

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از افزایش دو برابری صید میگوی دریایی در آبهای این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۳۹۱
صید میگوی دریایی در خوزستان افزایش یافتمختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه صید میگوی دریایی در استان خوزستان در طول سال دو مرتبه در فصل های تابستان و پاییز انجام می شود، اظهار کرد: صید پاییزه میگوی دریایی دراستان خوزستان امسال از اول آبان ماه آغاز شده است.                  
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه فصل صید میگوی دریایی در استان خوزستان معمولاً 45 روز به طول خواهد انجامید، گفت: پیش بینی می شود صید میگوی دریایی در خوزستان تا اواسط آذر ماه امسال ادامه داشته باشد.                                                             
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران متذکر شد: البته زمان دقیق این مدت صید از سوی  پژوهشکده میگوی جنوب کشور اعلام می شود.
وی خاطر نشان ساخت: بر اساس آمار اعلام شده از ابتدای فصل صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان تا کنون حدود 450 تن میگو صید شده است.
آخوندی اذعان داشت: مقایسه میزان میگوی صید شده در آبهای خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد دو برابری صید را نشان می دهد.
وی یادآور شد: افزایش دو برابری صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان در حالی است که سال گذشته میزان صید این گونه آبزی با ارزش  در استان خوزستان کاهش یافته بود.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: صید میگو در آبهای خوزستان علاوه بر لنج های صیادی با قایق های کوچک نیز انجام می شود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیشترین میزان میگوی دریایی در آبهای استان خوزستان به صید گونه ببری سبز اختصاص دارد.
وی بیان داشت: همچنین علاوه بر گونه ببری سبز، گونه های سفید و سرتز نیز در آبهای خوزستان از سوی  صیادان صید می شود.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: صید میگوی ببری سبز که در مقایسه با گونه های سفید و سرتیز از کیفیت بیشتری برخوردار است در صیدگاه بحرگان که با بوشهر مشترک است، صورت می گیرد.
آخوندی بیان داشت: شرایط ذخایر میگوی دریایی در آبهای استان خوزستان به گونه ای است که امکان صید این گونه با ارزش دریایی، طی دو فصل برای صیادان این استان وجود خواهد داشت.                                                                          
وی با اشاره به انجام فصل نخست صید میگوی دریایی استان خوزستان در مرداد ماه تصریح کرد: میزان صید انجام شده در آن زمان نیز افزایش قابل ملاحظه ای را نشان می داد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد: بخش اعظم میگوی دریایی صید شده در خوزستان در شهرستان ها واستان همسایه به فروش می رسد.
وی به حضور صیادان غیر مجاز در آبهای استان بوشهر برای صید میگوی دریایی اشاره کرد و گفت: امسال موفق شدیم با همکاری مسئولان استان های بوشهر و خوزستان از صید غیرمجاز میگوی دریایی قبل از شروع فصل صید جلوگیری کنیم. این امر تاثیر بسیار زیادی در بازسازی ذخایر میگوی دریایی در آبهای این دو استان داشت.
آخوندی تاکید کرد: صید غیرمجاز میگو از سوی  شناورهای بدون مجوز در آبهای خلیج فارس صورت می گیرد که به دلیل کمبود امکانات و نیرو قادر به مهار آنها نیستیم.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: در راستای حفاظت از ذخایر میگوی دریایی خلیج فارس، مدت سه سال است که صید صنعتی میگوی دریایی در خلیج فارس انجام نمی شود.                                                                                 
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: پیش از این 11 فروند شناور صید صنعتی در آبهای خلیج فارس به صید میگوی دریایی می پرداختند که به منظور حمایت از ناوگان خرد صیادی و حفاظت از ذخایر فعالیت آنها ممنوع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار