روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲

گرایش شناورهای صیادی به قاچاق کالا

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از گرایش برخی از شناورهای صیادی در استان به سمت قاچاق کالا انتقاد کرد و آن را غیرقابل قبول خواند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۲۳۰
گرایش شناورهای صیادی به قاچاق کالا
به گزارش خبرنگار مانا، سردار سرتیپ عبدالله نظرپور در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: اداره های شیلات و بنادر و دریانوردی باید نظارت موثری برای جلوگیری از فعالیت شناورهای صیادی به سمت قاچاق کالا داشته باشند.
وی گفت: اینکه برخی شناورهای صیادی گرایش به قاچاق کالا داشته باشند پذیرفتنی نیست و این مساله به اقتصاد کشور آسیب می زند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه امسال تعدادی زیادی از شناورهای صیادی حامل کالای قاچاق توقیف و کالاهای آنان ضبط شده است افزود: ادامه این روند مخرب و خطرناک ، می تواند سبب آسیب رسیدن به صید و صیادی استان شود.
سردار نظرپور تاکید کرد: ماموران دریابانی براساس وظیفه ذاتی خود با اشکال قاچاق کالا برخورد می کند.
وی با بیان اینکه برخی شناورهای صیادی به سمت قاچاق سوخت روی آورده اند افزود: اختلاف قیمت داخلی سوخت وقیمت سوخت بازار خلیج فارس سبب شده تعدادی از صیادان خوزستانی به این سمت گرایش پیدا کنند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان تاکید کرد سوخت قاچاق از مناطق ساحلی خوزستان به صورت غیرمنسجم و با هدف تامین معیشت خانواده صورت می گیرد افزود: پدیده قاچاق سوخت ، امسال روندی کاهشی داشته است ولی با این حال هنوز کم و بیش صورت می گیرد.
وی با انتقاد از تحویل نگرفتن سوخت قاچاق از یگان های دریایی استان اظهار داشت:تاکنون یک ریال بابت حق کشف سوخت قاچاق پرداخت نشده است.
سردار نظرپورگفت: با وجود روند کاهشی قاچاق سوخت ، قاچاق کالا در آبهای شمال غرب خلیج فارس روندی افزایش داشته است.
به گفته وی در سال جاری بیش از 900میلیارد ریال کالای قاچاق در مناطق ساحلی و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.
استان خوزستان از گذشته های دور با پدیده شوم قاچاق مواجه بوده است.
برچسب ها: شیلات توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار