شاخصهای اصلی اجاره کشتی در بورس بالتیک که نرخ کشتیهای حمل محمولات فله خشک را رصد می کند، در روز 27 اکتبر 2017 با کاهش نرخ در کلیه بازارهای کشتیهای فله خشک بغیر از کشتیهای کیپ سایز روبرو بود که باعث کاهش شاخص BDI گردید.
شاخص کل BDI که فاکتور میانگین درآمدهای روزانه کشتیهای کیپ سایز، پانامکس، سوپرامکس و هندی سایز است با 9 واحد کاهش به 1546 واحد رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای کیپ سایز، با 38 واحد افزایش به 3220 واحد رسیده است.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای کیپ سایز که نوعاً اقدام به حمل 150000 تن سنگ آهن و یا ذغال سنگ می کند با 174 دلار افزایش به 22198 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای پانامکس با 36 واحد کاهش به 1517 واحد رسیده است.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای پانامکس که معمولاً ذغال سنگ و یا غلات با تناژ 60000 تا 70000 تن حمل می کند با 295 دلار کاهش به 12206 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای سوپرامکس با 17 واحد کاهش به 1100 واحد رسید.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای سوپرامکس با 100 دلار کاهش به روزانه 11692 دلار رسیده است.
شاخص بالتیک کشتیهای هندی سایز با 1 واحد کاهش به 687 واحد رسید.