روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
به زودی برگزار خواهد شد؛

جشنواره بین المللی ورزش های دریایی- هوایی در قشم

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جشنواره بین المللی ورزش های دریایی- هوایی در جزیره قشم خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۹۳۴
جشنواره بین المللی ورزش های دریایی- هوایی در قشممحمد امین جعفری حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهارداشت: یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه توریسم جزیره  قشم ایجاد جاذبه های جدید توریستی در سواحل این جزیره است.                                                
وی افزود: در همین راستا مقرر شده است با برگزاری جشنواره های بین المللی انواع ورزش های دریایی و هوایی برای جذب بیشتر گردشگران به این جزیره بیش از پیش اقدام شود.                                         
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، بر این اساس یکی از جشنواره های در نظر گرفته شده برای جذب توریست های داخلی و خارجی برگزاری جشنواره بین المللی ورزش های دریایی- هوایی در جزایر ناز قشم است.                                                         
وی بیان داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این جشنواره بین المللی بعد از اتمام ماه صفر در آذر ماه برگزار خواهد شد با توجه به اینکه در نوروز امسال  این جشنواره در سطح ملی برگزار شده بود که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.                                         
وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: در همین راستا 21 تن از افرادی که ورزش های هوایی انجام می دهند و به وسیله پاراگلایدر، پاراموتور، کایت و سایر وسایل، گردشگران را به پرواز درمی آورند مجوزهای قانونی لازم را دریافت کرده اند.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: این مجوزها پس از بررسی مدارک چهارگانه راهبران ورزش های هوایی در زمینه بیمه، گواهی نامه های مهارت های فنی و تخصصی، گواهی نامه صلاحیت شخصی و تاییدیه انجمن ورزش های هوایی ایران، به آنان اعطا شد.
به گفته جعفری حسینی مهارت های فنی راهبران ورزش های هوایی از سوی مسئولین پروازی جزیره و سایر صلاحیت ها توسط نهاد انتظامی و قضایی شهرستان قشم بررسی شده است.
وی یادآور شد: ایجاد امکانات ورزشهای دریایی و هوایی درجزایر ناز قشم به صورت دائمی ایجاد شده است و این امکان برای گردشگران فراهم است تا به غیز ازمواقع برگزاری جشنواره از تفریحاتی همچون پاراگلایدر، پاراموتور، کایت و سایر ورزش های هوایی در جزیره قشم استفاده کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، خاطرنشان ساخت: قرار است برگزاری این جشنواره  متناسب با تقویم گردشگری جزیره به طور مداوم برگزار شود.                                                        
وی اظهار داشت: این جشنواره ورزش های هوایی و دریایی با همکاری معاونت گردشگری، مدیریت ژئوپارک قشم و مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم مدیریت می شود.
به گفته وی، تداوم در برگزاری چنین جشنواره های متفاوتی در سواحل جزیره قشم به جذب هر چه بیشتر گردشگر داخلی و خارجی به قشم و تحقق اهداف سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه جذب گردشگر و توسعه اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.
جعفری حسینی اذعان داشت: جزیره قشم با دارا بودن جاذبه های طبیعی منحصر به فرد در آبهای خلیج فارس همواره در طول سال شاهد ورود گردشگران بسیاری است.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: نیمه دوم سال به ویژه بهمن ماه تا اواسط فروردین ماه پیک گردشگری قشم محسوب می شود که در این زمان سعی می شود نهایت امکانات لازم برای رفاه گردشگران در اختیار آنها قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار