روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
راستاد در نخستین روز کاری عنوان کرد:

ارتقا بنادر کشور و عمران سواحل راهبرد سازمان بنادر است

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارتقا بنادر کشور و عمران و آبادی بیشتر در نوار ساحلی راهبرد آینده سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۶۲۵۶
ارتقا بنادر کشور و عمران سواحل راهبرد سازمان بنادر استبه گزارش خبرنگار مانا؛ محمد راستاد که در نخستین روز فعالیت خود به عنوان مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی سخن می گفت با اشاره به برخی تاکیدات وزیر راه و شهرسازی در رابطه با مدیریت بنادر کشور؛ اظهار داشت: توسعه دریا محور و فعالیت بیشتر در این حوزه به همراه ارتقاء بنادر کشور و عمران و آبادی بیشتر در نوار ساحلی راهبرد آینده سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود.
وی سهم سازمان بنادر و دریانوردی را در دستیابی به اهداف مهم مبتنی بر توسعه دریا محور بسیار مهم دانست و افزود: با برنامه ریزی منسجمی که در سازمان بنادر و دریانوردی خواهیم داشت در نیل به اهداف تعیین شده کمک خواهیم کرد.
راستاد در ادامه اظهارات خود ضمن تشکر از خدمات مدیر عامل سابق سازمان بنادر؛خاطر نشان کرد: قریب به چهار سالی که محمد سعید نژاد سکان دار سازمان بنادر و دریانوردی بودند دستآوردهای مهمی برای این سازمان رقم خورد که جای قدردانی و تشکر دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقطع حساسی که به گفته وی از دو روز پیش در بخش دریایی رقم خورده است، تصریح کرد: بحث لازم الاجرا شدن کنوانسیون مدیریت آب توازن شناورها مبحثی مهمی است چرا که طی آن بخش دریای کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت که تبعا شرکت های کشتیرانی برای اجرای این کنوانسیون وبرای حفاظت از محیط زیست دریایی متحمل هزینه هایی خواهند شد.
وی مهلت اعلام شده برای کشتی های موجود برای تطبیق با کنوانسیون آب توازن را دو سال اعلام کرد و افزود: کشتی ها ملزم هستند تا اتمام مهلت اعلام شده ضمن نصب سیستم تصفیه کننده ها، در فاصله دویست مایلی در سواحل تبادل آب توازن داشته باشند.
به گفته راستاد نظارت و کنترل اجرای این کنوانسیون طبیعتا بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود و کشتی هایی که از این به بعد ساخته خواهند شد ملزم به دارا بودن تجهیزات پردازش آب توازن هستند.
مسئله دیگری که رییس هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی که از اهتمام این سازمان به آن خبر داد: ارتقا نقش آفرینی ایران در مجامع بین المللی دریایی است.
وی در این باره اظهار داشت: طی برآوردی که در نیمه نخست سال جاری انجام شد، از نظر کمیت حضور گروه های اعزامی در کمیته های فرعی و اصلی IMO و همچنین از لحاظ  میزان بیانیه هایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد، این سازمان به اهداف تعیین شده نزدیک است.
راستاد روند اظهار نظرها از سوی هیئت های ایرانی را در مجمع بین المللی دریایی رو به رشد دانست و خاطر نشان کرد: سال گذشته در مجموع 6 بیانیه ایرانی وجود داشته  که در سال جاری به 27 بیانیه ارتقا پیدا کرد از نظر اظهار شفاهی نیز  امسال 73 مورد اظهار نظر عنوان شد که نسبت به 35 مورد در سال قبل رشد قابل توجهی را نشان می دهد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه ضمن یادآوری برگزاری همایش هماهنگی ارگان های دریایی در بهمن ماه سال جاری در چابهار، تصریح کرد: این همایش میعادگاه دیگری برای گرد هم آمدن دریاییان کشور برای همفکری و برنامه ریزی برای آینده خواهد بود.
راستاد در آخر از برگزاری نمایشگاه بین المللی معرفی توانمندی های بخش دریایی کشور همزمان با همایش ارگان های دریایی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش دریایی کشور معرفی خواهد شد.
شایان ذکر است که همایش بزرگداشت روز جهانی دریانوردی صبح امروز(سه شنبه) با میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور دست اندرکاران، مدیران و کارشناسان این حوزه به همراه وزیر راه و شهرسازی و برخی نمایندگان مجلس در محل همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار