۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

دی پی ورلد به اکوادور می رود

ترمینال ایراتور دی پی ورلد با شرکت در پروژه بندری اکوادور، وارد بندر Pisorja می شود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۱۰۳
دی پی ورلد به اکوادور می رودبه گزارش گروه بین الملل مانا، مدیرعامل گروه دی پی ورلد با حضور در مراسمِ آغاز ساخت پروژۀ چندمنظورۀ بندری سبز در Posorja اکوادور ورود ترمینال اپراتور جهانی به این کشور را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، سال گذشتۀ ترمینال اپراتور دی پی ورلد برندۀ امتیاز انحصاری 50 ساله از سوی دولت اکوادور برای ساخت تاسیساتی با هدف پوشش 750 هزار TEU و برقراری ارتباط با کرانۀ این کشور شد.
این گزارش ضمن اشاره به سرمایه گذاری اولیۀ 500 میلیون دلاری افزود: فاز یک پروژۀ چندمنظورۀ بندری سبزشامل خرید زمین، لاروبی کردن کانال دسترسیِ جدید، ایجاد جاده دسترسی 20 کیلومتری و لنگرگاه 400 متریِ مجهز برای مدیریت کانتینری و بارهای دیگر است. سرمایه گذاری کلی تا پایان پروژه به همراه برنامه توسعۀ منطقۀ لجستیکی و ایجاد هاب تجاری منطقه ای به بیش از یک میلیارد دلار خواهد رسد.
بر اساس پیش بینی ها انتظار می رود این پروژه بندری که در 65 کیلومتری شهر اصلی تجاری Guayaquli واقع شده است طی 24 ماه به اتمام برسد. افزون بر آن، یک پارک صنعتی و لجستیکی به مساحت یک کیلومتر مربع به عنوان منطقۀ ویژه توسعۀ اقتصادی که در نزدیکی بندر است نیز گسترش داده خواهد شد. در همین راستا، شرکت مهندسی لنگرگاه چین موسوم به (CHEC) مسئولیت ساخت بندر را بر عهده دارد و از ماه جولای سال جاری میلادی ساحت جاده های دسترسی را آغاز کرده است. آبخور شناورها در بندر Guayaquli 9.5 متر است که در حال حاضر آمادگی پذیرش شناورهای پست-پاناماکس در اکوادور را ندارد.
در همین راستا، مدیر دی پی ورلد گفت: ساخت ترمینال در بندر نقطه آغازی در تاریخ فعالیت بندریِ اکوادور است. این همکاری قرار است اقتصاد محلی را ارتقا بخشد و مسیر تجارت با جهان را تغییر دهد. این بندر با هدف خدمات رسانی به نیازهای روزافزون بازارهای جهانی طراحی شده است- می توانیم با وجود 78 ترمینال در سرتاسر جهان شاهد تحولی عظیم باشیم و به دنبال آن قادر به ارتقا سطح رقابت جهانیِ صادرکنندگان اکوادور خواهیم بود.
وی در پایان این گزارش افزود: دی پی ورلد همواره فرصت هایی را که به رشد تقاضا در زنجیره تامین و در سطح جهان کمک می کند را غنیمت شمرده است. این اقدام جدید بندر اکوادور را به سمت تبدیل به نقش آفرینِ اصلی منطقه ای و در تجارت جهانی تبدیل خواهد کرد. علاوه بر آن، با ایجاد آبخورهای عمیق و اسکله های بزرگ امکان پهلوگیری شناورهای نئوپاناماکس در بندر Guayaguli و ترمینال های اطراف فراهم می آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار