روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

شناگاه آلوده در مازندران نداریم!

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: امسال هیچ گونه شناگاه آلوده به میکروب در نوار ساحلی مازندران وجود ندارد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۰۶۹
شناگاه آلوده در مازندران نداریم!دلاور بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت سلامت شناگاه های استان مازندران، اظهار داشت: امسال هیچ گونه شناگاه آلوده به میکروب در نوار ساحلی مازندران وجود ندارد.                                                                      
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، بیان داشت: سال گذشته از سوی اداره محیط زیست استان، یک یا دو مورد از شناگاه های استان آلوده اعلام شده بود اما تابستان امسال تمام شناگاه ها پاک اعلام شده اند.                                
وی خاطرنشان ساخت: طی یکسال گذشته اداره حفاظت محیط زیست، پایش های مکرری نسبت به بررسی آلودگی میکروبی شناگاه های استان مازندران انجام داده است که به نظر می رسد این امر مهم همچنان در سالهای آتی نیز ادامه داشته باشد.                                      
این مقام مسئول در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه عنوان کرد: شنا کردن گردشگران در آبهای ساحلی پاک و عاری از هر گونه آلودگی از اهمیت زیادی برای سلامت شناگرانی که در آبهای مازندران شنا می کنند، برخوردار است.
به گفته بزرگ نیا، پایش شناگاه های مازندران در راستای فراهم شدن زیرساختهای امن گردشگری در استان مازندران صورت می گیرد.
وی در ادامه بیانات خود به رونق بیش از پیش گردشگری در استان مازندران اشاره کرد و گفت: امسال شاهد ورود حجم زیادی از گردشگر به استان به ویژه در نوار ساحلی بوده ایم.
این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه گفته های خود سواحل ماسه ای دریای ماندران را در دنیا منحصر به فرد اعلام کرد و گفت: متفاوت بودن سواحل این دریا در مازندران، به عنوان مهمترین جاذبه برای جذب گردشگران خارجی محسوب می شود که می توان با تبلیغات مناسب نسبت به بهره بردای گردشگری از این سواحل اقدام کنیم.
به گفته بزرگ نیا، هم اکنون شاهد ورود گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی نطیر ایتالیا، آلمان و فرانسه به مازندران هستیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اذعان داشت: با توجه به اینکه اکثر گردشگران ورودی به مازندران برای شنا کردن به سواحل می روند، لذا ساماندهی طرح های دریا همانند سالهای گذشته، امسال نیز انجام شده است.
وی به حضور ناجیان غریق در شناگاه ها و طرح های ساماندهی دریای مازندران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فرمانداری های شهرستانهای ساحلی با نظارت استانداری بر عملکرد تمام فعالان بخش خصوصی در طرح های ساماندهی دریا نظارت دارند.
این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: آمارهای اخذ شده توسط استانداری مازندران تا کنون حاکی از کاهش میزان غرق شدگی ها در آبهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
این مقام مسئول در استان مازندران اظهار داشت: 340 کیلومتر از نوار ساحلی دریای خزر در استان مازندران واقع شده است که این امر مازندران را از سایر استان های ساحلی شمال کشور در میزان جذب سالانه گردشگران متمایز می کند.
بزرگ نیا خاطرنشان ساخت: باید هر چه سریعتر با بهره گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیز همکاری ارگان مرتبط با دریا و سواحل از جمله اداره بنادر و دریانوردی، اداره محیط زیست، اداره شیلات و اداره منابع طبیعی برای اخذ مجوزهای لازم اقدام شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در پایان به ضرورت ایجاد مارینا، اسکله های تفریحی و سایر تاسیسات مرتبط با گردشگری دریایی در طول نوار ساحلی استان مازندران به عنوان یکی از مهمترین مقاصد اصلی گردشگری کشور تاکید کرد.
برچسب ها: شناگاه مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار