شاخصهای اصلی اجاره کشتی در بورس بالتیک که نرخ کشتیهای حمل محمولات فله خشک را رصد می کند، در روز 29 اوت 2017 با کاهش نرخ در بازارهای کشتیهای کیپ سایز و پانامکس ها روبرو بود و از طرفی شاهد افزایش نرخها در بازار کشتیهای سوپرامکس ها و کشتیهای هندی سایز بوده ولی بدلیل تاثیر گذاری بیشتر تغییرات کیپ سایزها و پانامکس ها بر شاخص کل، شاهد کاهش شاخص BDI بودیم.
شاخص کل BDI که فاکتور میانگین درآمدهای روزانه کشتیهای کیپ سایز، پانامکس، سوپرامکس و هندی سایز می-باشد با 6 واحد کاهش به 1203 واحد رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای کیپ سایز، با 25 واحد کاهش به 2381 واحد رسیده است.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای کیپ سایز که نوعاً اقدام به حمل 150000 تن سنگ آهن و یا ذغال سنگ می کند با 140 دلار کاهش به 17778 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای پانامکس با 20 واحد کاهش به 1215 واحد رسیده است.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای پانامکس که معمولاً ذغال سنگ و یا غلات با تناژ 60000 تا 70000 تن حمل می کند با 157 دلار کاهش به 9751 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای سوپرامکس با 3 واحد افزایش به 848 واحد رسید.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای سوپرامکس با 19 دلار افزایش به روزانه 9733 دلار رسیده است.
شاخص بالتیک کشتیهای هندی سایز با 3 واحد افزایش به 477 واحد رسید.