به گزارش گروه بین الملل مانا، آخرین تحقیقات از به آب افتادن 568 کانتینر به طور سالانه خبر دادند که شامل غرق کشتی ها نمی شود.
بر اساس این گزارش، با احتساب حوادث غرق کشتی ها، متوسط شمار کانتینرهای به آب افتاده دو برابر شده و به رقم یک هزارو582 کانتینر می رسد که این میزان در سال 2014 دو هزار و 683 کانتینر ثبت شده است.
بسیاری از کانتینرهای به آب افتاده در سال 2014 مربوط به فاجعه غرق کشتی Comfort متعلق به شرکت کشتیرانی MOL در اقیانوس هند بود که منجر به از بین رفتن چهار هزار و 293 کانتینر شد. در سال 2011 نیز به گل نشستن کشتی M/V Rena در نیوزلند منجر به از دست رفتن 900 کانتینر موجود در آن شد.
شورای حمل و نقل جهانی WSC در این باره اعلام کرد: آمار منتشره نشان می دهد ازبین رفتن کانتینرها در برخی سالهای خاص به تفاوت های آب و هوایی و وقوع برخی اتفاقات غیر معمول بستگی دارد.
این آمار همچنین نشان می دهد به آب افتادن اغلب کانتینرها، نتیجه وقایع بزرگ از جمله غرق کشتی است. به طور مثال در سال 2013، در مجموع پنج هزار و 578 کانتینر به آب افتادند که 77 درصد آنها به غرق کانتینربر Comfort در اقیانوس هند مربوط می شد.
در نتیجه با غرق کشتی El Faro در سال 2015 تمامی کانتینرهای این کشتی از بین رفت که این اتفاق به تنهایی 43 درصد از کل کانتینرهای به آب افتاده در این سال را تشکیل می دهد.
در سال 2016 نیز صنعت کشتیرانی موفق به جابه جایی 130 میلیون کانتینرپر از کالا شد که تخمین زده می شود ارزشی معادل جمعا چهار تریلیون دلار داشته باشد.