۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

از سرگیری تردد شناورهای صیادی خوزستان

با بهبود وضعیت جوی و کاهش سرعت باد، تردد قایق ها و شناورهای صیادی خوزستان در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس از سرگرفته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۶۲۱
از سرگیری تردد شناورهای صیادی خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا، با اعلام وضعیت مناسب آب و هوایی، صدها فروند قایق و شناور صیادی استان، لنگرگاههای خود را  به مقصد صیدگاههای دریایی منطقه ترک کردند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: با فروکش کردن گرد و خاک، کاهش ارتفاع موج و پایداری هوا، وضعیت آبهای شمال غرب خلیج فارس آرام و برای دریاروی مناسب است.
کوروش بهادری افزود: صیادان بنادر خوزستان در هر حال نباید جوانب احتیاط را از دست بدهند و اطلاعات هواشناسی را باید به صورت لحظه ای رصد کنند تا با حوادث دریایی مواجه نشوند.
وی گفت: وضعیت پایداری هوا در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.
بهادری خاطر نشان کرد: با وجود پایداری هوا و شرایط مناسب جوی، گرما در سواحل خوزستان تداوم خواهد داشت اما از شدت گرما تا چهار درجه کاسته شده است.
در چند روز گذشته شرایط نامساعد جوی و طوفان گرد و خاک زندگی عادی مردم شهرهای بندری و ساحلی خوزستان را دچار اختلال کرده بود. در همین حال ، معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان نیز اعلام کرد: صیادان ، می توانند پروانه های صید خود را برای دریاروی تمدید کنند. حدود سه هزار فروند قایق و شناور،  در ناوگان صیادی خوزستان فعالیت می کنند. سال گذشته  صیادان خوزستانی حدود 43هزار تن ماهی و میگو از منابع دریایی شمال غرب خلیج فارس صید کردند. سنگینی ناوگان صیادی و فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، سبب شده هر سال از حجم و میزان صید در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس کاسته شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار