۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

ورود آب به بخش عراقی تالاب بین المللی هورالعظیم

استاندار خوزستان از ورود آب رودخانه کرخه به عنوان مهمترین تامین کننده تالاب هورالعظیم به بخش عراقی این تالاب در غرب خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۵۵۶
ورود آب به بخش عراقی تالاب بین المللی هورالعظیم
دکتر غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با وجود اینکه امسال میزان بارش ها در حوضه رودخانه کرخه کمتر از سال گذشته آبی بود ولی با اهتمام سازمان حفاظت محیط زیست و تاکید دکتر روحانی برای تامین حق آب این تالاب ، یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب به سمت این تالاب رهاسازی شد.
وی گفت:هم اکنون حدود 70درصد مساحت تالاب بین المللی هورالعظیم که در سال های اخیر به علت بی آبی به یکی از کانون های مهم ریزگردها در خوزستان تبدیل شده بود آبگیری شده است.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه بخش مهمی از نگرانی های دوستداران محیط زیست با تامین بخش مهمی از حق آبه تالاب هورالعظیم برطرف شده است افزود: روند آبگیری تالاب هورالعظیم در تابستان نیز ادامه خواهد یافت.
شریعتی افزود: وزارت نفت نیز تا پایان خرداد ماه فرصت دارد همه تاسیسات خود را در تالاب هورالعظیم تجهیز کند تا با آبگیری تالاب ، آسیب نبینند و بتوان با باز کردن دریچه های ورودی آب ، همه تالاب را آبگیری کرد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه تامین حق آبه دو تالاب شادگان و هورالعظیم در سال جاری نیز دراولویت خواهد بود از اهتمام دولت یازدهم در حفظ محیط زیست این دو تالاب که نقش مهمی در چرخه حیات منطقه دارند تقدیر کرد.
شریعتی تاکید کرد همه تلاش خود را برای احیاء کامل این دو تالاب به کارخواهیم گرفت تا وضعیت آنان به طور کامل بهبود یابند.
در چند سال اخیر بخش های خشکیده دو تالاب هورالعظیم و شادگان به کانون ریزگردهای داخلی خوزستان تبدیل شده بودند. بهمن ماه سال گذشته پدیده گرد و خاک و نشستن ریزگردها بر تاسیسات برق ، زندگی عادی مردم 13شهرستان خوزستان را برای چند روز فلج کرد.
برچسب ها: هورالعظیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار