۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

توقیف 26 شناور قاچاق طی 15روز اخیر در آبهای خوزستان

ماموران دریابانی خوزستان موفق شدند در15 روز اخیر 26 فروند شناور حامل 147میلیارد ریال کالای قاچاق را در آبهای جنوبی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس توقیف کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۵۵۵
توقیف 26 شناور قاچاق طی 15روز اخیر در آبهای خوزستان
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: ماموران دریابانی با تشدید گشت های کنترلی در مرزها و نظارت بر اسکله ها و بنادر تجاری خوزستان ، در بازرسی از شناورهای توقیفی ، انواع لوازم خانگی ، مواد خوراکی ، لوازم یدکی خودرو ، پارچه ، منسوجات ، انواع نوشیدنی ها و مواد آرایشی غیرمجاز که از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود کشف و ضبط کنند.
سردار عبدالله نظرپور با بیا اینکه ماموران دریابانی خوزستان موفق شدند در15 روز اخیر 26 فروند شناور حامل 147میلیارد ریال کالای قاچاق را در آبهای جنوبی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس توقیف کنند، افزود: در همین مدت حدود 100هزار لیتر گازوئیل حین خروج از کشور ضبط شده است.
وی با بیان اینکه در این ارتباط 135متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت شده است افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان بر تشدید مبارزه با ورود و خروج کالای قاچاق در مناطق ساحلی و آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس تاکید کرد.
سردار نظرپور گفت: برای ریشه کنی معضل قاچاق در مناطق ساحلی باید نسبت به ایجاد اشتغال و کار فرهنگی اقدام کرد و ریسک قاچاق کالا را بالا برد.
مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی خود بر مبارزه با پدیده قاچاق سازمان یافته با هدف بهبود اشتغال و افزایش تولید داخلی تاکید کردند.
پارسال بیش از 400میلیارد تومان کالای قاچاق در آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شد. استان خوزستان حدود 500کیلومتر ساحل دارد.
برچسب ها: توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار