۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

توقیف کالای قاچاق در سواحل ماهشهر

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف دو فروند شناور باری با بیش از 36میلیارد و 550میلیون ریال کالای قاچاق در سواحل بندر ماهشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۵۱۴
توقیف کالای قاچاق در سواحل ماهشهر
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این دو شناور ، 66تن برنج ، 52هزار کیلوگرم آناناس ، 33هزار کیلوگرم گردوی خارجی ، 210تن شکر ، 50دستگاه لباسشویی ، 80درستگاه کولرگازی ، 100دستگاه یخچال ، 50دستگاه مایکروفر ، 70دستگاه آبسردکن و مقادیر زیادی لوازم خودرو و آشپرخانه و نوشیدنی ها کشف و ضبط کردند.
وی گفت: کالاهای قاچاق مکشوفه دریکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و به صورت غیرقانونی بارگیری شده بود و قرار بود در یکی از مناطق ساحلی تخلیه و در بازارعرضه شود. فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: در این ارتباط 12 متهم به قاچاق کالا بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
سردار نظرپور با تاکید بر مبارزه مستمر با پدیده قاچاق کالا در مرزهای آبی خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس افزود: برخورد با این پدیده شوم که اقتصاد ملی و اشتغال داخلی را هدف قرار می دهد راهبرد اصلی دریابانی خوزستان است.
وی با اشاره به اینکه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در اولویت ماموریت های مرزبانی و دریابانی خوزستان است افزود: مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و تدوین برنامه های فرهنگی از جمله فعالیت هایی است که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت جدی در دستور کار اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان خوزستان قرار گرفته است.
سردار نظرپور با اشاره به اینکه باید ریسک و هزینه های قاچاق کالا را افزایش داد تا این پدیده کنترل و مهارشود افزود: اشتغال مولد و پایدار در مناطق مرزی و ساحلی می تواند روند قاچاق کالا را کاهش داد. امسال بیش از 100میلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان توسط ماموران دریابانی کشف و ضبط شده است.
برچسب ها: توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار