۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

ایجاد طرح سالم سازی دریا در ساحل گمیشان

با تامین اعتبارات لازم از منابع ملی، طرح سالم سازی دریا در ساحل گمیشان استان گلستان امسال با ایجاد دوش پرتابل ساحلی و تفکیک فضای شنا بانوان و آقایان اجرایی خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۴۳۱۴
ایجاد طرح سالم سازی دریا در ساحل گمیشان
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اذعان داشت: ساماندهی گردشگری ساحل گمیشان به عنوان یکی از پروژه ساماندهی سواحل دریای خزر در دستور کار اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.                 
ابراهیم کریمی ادامه داد: امید است در سال جاری  بتوان با تامین اعتبارات کافی، زیرسازی لازم برای ساخت امکانات اولیه در ساحل این شهرستان را فراهم کرد.
وی همچنین احداث بازارچه موقت صنایع دستی، اجرای موسیقی های آئینی و محلی، اجرای جشن های محلی و اجرای مسابقات آبی را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرایی شدن در سال 96 در صورت موافقت و تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد.
این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره ضرورت به ایجاد طرح سالم سازی دریا در ساحل گمیشان به عنوان یکی از ابتدایی ترین زیرساختهای گردشگری دریایی اذعان داشت: در این راستا ایجاد دوش پرتابل ساحلی و تفکیک فضای شنا بانوان و آقایان امسال اجرایی خواهد شد.                  
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، همچنین ایجاد سینمای روباز ساحلی و نیز اسکله چوبی در ساحل گمیشان را از دیگر پروژه های در نظر گرفته شده برای اجرایی شدن به منظور ساماندهی گردشگری ساحل گمیشان در سال 96 عنوان کرد.                          
این مقام مسئول در استان گلستان همچنین در ادامه گفته های خود به توسعه توریسم دریایی بندر گز طی سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات پیشنهادی در راستای تکمیل پروژه کمپینگ ساحلی بندر گز ساخت بازارچه صنایع دستی است.                                         
کریمی خاطرنشان ساخت: بدون شک ایجاد بازارچه صنایع دستی در ساحل بندر گز ضمن اینکه می تواند به جذب هر چه بیشتر گردشگران به ساحل بندر گز کمک کند؛ باعث رونق اقتصادی بومیان منطقه با فروش صنایع دستی نیز خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: اجرای موسیقی های آئینی و محلی، اجرای جشن های محلی و اجرای مسابقات آبی و قایقرانی از دیگر برنامه های مطالعه شده به منظور اجرایی شدن در کمپینگ ساحلی بندر گز است که امید است با تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال جاری اجرایی شود.
به گفته وی، تحقق موارد فوق می تواند در جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی بسیار موثر عمل کند و تابستان امسال نیز توریسم دریایی در سواحل گلستان بیش از پیش رونق یابد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از سوی ساخت سینمای روباز ساحلی را یکی دیگر از پروژه های سال جاری در کمپینگ ساحلی بندر گز عنوان کرد و گفت: این یکی از پروژه های منحصر بفرد و جذاب در نوار ساحلی دریای خزر خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود به گردشگری دریایی در بندر ترکمن اشاره کرد یادآور شد: هر چند در حال حاضر مکانی برای شنای گردشگران در ساحل بندر ترکمن در نظر گرفته شده است اما این شناگاه از استانداردهای لازم برخوردار نیست.
کریمی در ادامه گفته های خود همچنین به استاندارد سازی طرح سالم سازی دریا در بندر ترکمن طی سال 96 به عنوان یکی از مهمترین پروژه های توریستی استان اشاره کرد.
وی خاطرنشان ساخت: در این راستا ایجاد دوش پرتابل ساحلی و تفکیک فضای شنای بانوان و آقایان به صورت استاندار امسال انجام می شود.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، استانداردسازی شناگاه بندر ترکمن نیازمند اعتبارات بیشتری است که امیدواریم در سالهای بعد شاهد تحقق اجرایی شدن تمام اقدامات لازم به منظور ایجاد شناگاهی مناسب برای گردشگری در بندر ترکمن باشیم.
برچسب ها: بندر گز گردشگری
ارسال نظرات
آخرین اخبار