روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

484 مهاجر در مدیترانه نجات یافتند

گارد ساحلی ایتالیا از نجات 484 پناهجو در مدیترانه و یافتن هفت پیکر بی جان خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۹۴۱
484 مهاجر در مدیترانه نجات یافتندبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از گارد ساحلی ایتالیا، 484 نفر از پناهجویان که مقصد نهایی آنان اروپا بود در دریای مدیترانه و با کمک نیروهای امنیتی و نجات جان سالم به در بردند. اما این بار نیز هفت مرد جان خود را در تلاش برای ادامۀ حیات در اروپا از دست دادند.
بر اساس این گزارش سازمان بین المللی مهاجرت گفت: در سال جاری میلادی بیش از 45 هزار پناهجو از آفریقای شمالی خود را به مقصد اروپا رساندند که نشان از افزایش 40 درصدی آنان در مقایسه با سال گذشتۀ میلادی دارد و در این میان یک هزار و 222 نفر نیز در این مسیر و به دلیل واژگونی قایق های ناامن جان خود را از دست دادند.
گارد ساحلی ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد: پناهجویان سوار بر چهار قایق لاستیکی بودند که گارد ساحلی ایتالیا و نیروی دریایی به همراه یک گروه کمکی و دو فروند شناور خصوصی توانستند 484 نفر را از مرگ قطعی نجات دهند.
گارد ساحلی ایتالیا جزئیات بیشتری را در خصوص این عملیات فاش نکرده است. اما بیشتر پناهجویان از کشورهای جنوب صحرای آفریقا و بنگلادش بودند و هزینه های گزافی را به دلال های لیبیایی برای سفر خود پرداخت کردند.
ایتالیا و آلمان در تاریخ 11 ماه می سال جاری میلادی نامه ای مشترک به اتحادیه اروپا نوشتند تا گروهی را به مرزهای جنوبی لیبی بفرستد که پناهجویان زیادی در مسیر خود به سمت شمال به آنجا می آیند. بر اساس این نامه دو کشور از اتحادیه خواستند تا برای اجرای تعهدات خود مبنی بر ایجاد ثبات در مسیر تقریباً پنج هزار کیلومتری با کشورهای دیگر همکاری کند.
بر همین اساس، یک مقام ارشد عضو اتحادیه اروپا و حامی دولت لیبی در Tripoli گفت: دولت لیبی آماده ایجاد گارد جدید در مرز و با هدف پاسبانی و نظارت بر رفت و آمدها است اما تنها زمانی این کار نتیجه بخش خواهد بود که کشورهای دیگر نیز همکاری های لازم را داشته باشند.
در همین خصوص، رئیس حامی دولت لیبی در اتحادیه اروپا گفت: اگر نتوانیم مشکل مرزهای لیبی را حل کنیم مشکل مهاجرت در کل حل نخواهد شد.
ایتالیا نیز ضمن اشاره به ایجاد گاردهای نظارتیِ جدید، در خصوص افزایش تعداد پناهجویان در سال جاری میلادی گفت: موقعیت سخت اقتصای در مناطق مرزی لیبی جوانان بسیاری را وادار به همکاری با دلال های سودجو کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار