۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
با پایان یافتن سیاست پای خیس، پای خشک

ورود مهاجران دریایی کوبایی به آمریکا کاهش یافت

گارد ساحلی آمریکا از کاهش بی سابقۀ ورود مهاجران کوبایی به خاک آمریکا و از زمان پایان دادن به سیاست «پای خیس، پای خشک» در ماه ژانویه از سوی اوباما خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۶۰۵
ورود مهاجران دریایی کوبایی به آمریکا کاهش یافت
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از گارد ساحلی آمریکا، همزمان با لغو سیاست «پای خیس، پای خشک» از سوی رئیس جمهوری سابق آمریکا تعداد مهاجران کوبایی که با هدف دریافت اقامت دائم در این کشور از راه دریا وارد خاک آمریکا می شدند به شدت کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، سیاست «پای خیس، پای خشک » به هر کوبایی امکان می داد به محض پا گذاشتن به خاک آمریکا از طریق دریا ، مجوز اجازه اقامت در این کشور را بگیرد. این سیاست در بحبوحۀ جنگ سرد و به عنوان راه حلی برای حفاظت از مخالفان رژیم فیدل کاسترو و زیر نظر رئیس جمهور بیل کلینتون اجرایی شد که به موجب آن مقرر شد تا آن دسته از اتباع کوبایی که در آب‎‎های میان دو کشور یافت شوند، مجبور به بازگشت به کشور خود باشند و آن دسته که در مناطق خشکی حضور دارند، بتوانند در آمریکا به زندگی خود ادامه دهند.
این گزارش ضمن اشاره به پایان یافتن سیاست «پای خیس، پای خشک»، ادامه داد: تعداد مهاجران در دریا از 25 نفر در روز به 20 نفر در ماه رسیده است. این درحالی است که نوع حمل و نقل نیز تغییر یافته است به گونه ای که مهاجرین از قایق های تندرو به جای قایق های کوچک روستایی و تعمیر شده استفاده می کنند و هزینه عبور از مسیر دریایی برای رسیدن به خاک آمریکا به شدت افزایش یافته است.
گارد ساحلی آمریکا در اوایل ماه آوریل سال جاری میلادی گفت: آمریکا در سال مالی 2016 توانست مانع ورود بیش از 100 هزار مهاجر کوبایی شود. بنابراین سیل ورود مهاجران کوبایی به خاک آمریکا برای دریافت اقامت دائم تا پایان سال جاری میلادی فروکش خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار