روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
در سال 2016:

توقیف شناورها در آمریکا کاهش یافت

مرکز کنترل گارد ساحلی آمریکا از ثبت کمترین توقیف شناورها طی پنج سال گذشته خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۴۶۹
توقیف شناورها در آمریکا کاهش یافت به گزارش گروه بین الملل مانا، گزارش سالانۀ مرکز کنترل گارد ساحلی آمریکا  حاکی از کاهش توقیف شناور کشورهای جهان در آمریکا، در سال 2016 میلادی است که بر این اساس تعدادشناورهای توقیفی از 202 فروند به 103 فروند رسید.
معاون فرماندۀ سیاست های پیشگیرانۀ گارد ساحلی آمریکا در این راستا گفت: به طور کلی با وجود کاهش توقیف شناورها، باید توجه اپراتورها و مالکان به سمت ایمنی و نگهداری شناورها معطوف شود؛ چراکه افزایش توقیف شناورها به دلیل حریق و عدم ایمنی سیستم های محافظتی است.
وی ادامه داد: در سال 2015 میلادی شاهد توقیف بالای شناورهایی بودیم که دریچۀ سوخت را برای دریافت سوخت از تانکرهای نفتکش مسدود کرده بودند. افزون بر آن، توقیف شناورها به دلیل عدم تجهیز به کپسول های آتش نشانی یا وجود نقص فنی در آنها ثبت شده بود.
 
درصد توقیف شناورها بر اساس نوع آنها
 
 
در سال 2016 میلادی تعداد 9 هزار و 859 فروند شناور از 83 کشور مختلف؛ 81 هزار و 877 بار در آمریکا پهلو گرفته بودند که آزمون های SOLAS و ISPS به ترتیب بر 9 هزار 390 و هشت هزار و 818 فروند از آنها به عمل آمد.
 
 
وی ضمن اشاره به آمار فوق گفت: اپراتورها و مالکان باید بیش از پیش به الزامات قوانین زیست محیطی پایدار باشند و طبق الزامات MARPOL Annex I فعالیت کنند در غیر اینصورت این امر  جریمه های نقدی و زندانی مسئولین را بدنبال خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار