۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

ساخت مزرعه شناور در هلند

محققان هلندی از طرح ساخت مزرعه شناور به منظور بهره برداری از محصولات آن سخن به میان آوردند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۲۸۲۹
ساخت مزرعه شناور در هلند
به گزارش گروه بین الملل مانا، طرح ساخت مزرعه شناور با توجه به منابع محدود زمین در برخی نقاط و با هدف نزدیک سازی مزارع و منابع تامین مواد غذایی به مصرف کنندگان ارائه شده است.
بر اساس این گزارش، عملکرد این مزرعه به دلیل شفافیت سیستم کار و اجزای آن، قابل مشاهده است. همچنین در این مزرعه انرژی و مواد غذایی و آب چرخه متوازنی را دنبال می کند که تولید ضایعات در این مزرعه را به نزدیک صفررسانده است. 
این طرح همچنین به نزدیکی انسان با طبیعت، مزارع و دام کمک شایانی می کند.
در این مزرعه مرتع مخصوص دام با کمک نور LED و بر روی سطح مخصوصی رشد می کند. رشد این مرتع تا یک سال ادامه می یابد و تغذیه دام با مواد غذایی تازه را ممکن می سازد.  شرایط طبیعی برای دام ها در این مزرعه به گونه ای فراهم شده است که قادر به یافتن سایه در زیر درختان این مزرعه شناور هستند.
این گزارش ادامه داد: ادرار دام ها در این مرتع بلافاصله به سطح مخصوص مرتع وارد می شود و در دستگاه ویژه ای بازیابی شده و به عنوان کود مایع در مرتع استفاده می شود.
مححقان این مزرعه را در طولانی مدت عامل تغییر روند تجارت عنوان کردند. در حال حاضر رتردام به عنوان شهر بزرگ بندری و هاب کانتینری و نفتی محسوب می شود و با توجه به تحولات در فرآیندهای امروزی تولید و تبدیل انرژی و فناوری اطلاعات، این شهر نمی تواند تنها بر بندر خود اکتفا کند.
شایان ذکر است اهمیت این مزرعه در زمان وقوع حوادث طبیعی به ویژه طوفان و لزوم تولید مواد غذایی تازه، دوچندان می شود.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار