به گزارش مانا با اشاره به لزوم تسهیل فرآیند صدور گواهینامه های دریانوردان شهرستان شادگان گفت: دفترپیشخوان جمع آوری و تحویل مدارک دریانوردی به همت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با هدف تسهیل در ارائه خدمات و جلب رضایت دریانوردان شهرستان شادگان راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت تا روند ارائه خدمات صدور و تمدید مدارک دریانوردی از وضعیت بهینه تری برخوردار شود.
علی عسکری با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۵۰۰دریانورد در تالاب و بندر این شهرستان به فعالیت های صیادی و تجاری مشغول اند، تصریح کرد: با توجه به فعالیت این تعداد از افراد به حرفه دریانوردی و به منظور رفاه حال دریانوردان متقاضی تمدید و صدور مدارک دریانوردی، این دفتر پیشخوان، با همکاری یکی از شرکت های بخش خصوصی کارگزار آموزش دریانوردی به عنوان حلقه ی واسط بین ارباب رجوع و این اداره کل راه اندازی شد.
معاون طرح و توسعه در تشریح نحوه خدمات رسانی در این پیشخوان بیان داشت: در این دفتر پیشخوان، پس از جمع آوری مدارک دریانوردان متقاضی تمدید و صدور مدارک دریانوردی در شهرستان شادگان، برای بررسی های بیشتر و انجام مراحل اداری مربوطه به مراجع ذیربط انتقال داده شده و پس از تکمیل، مدارک به متقاضیان در محل دفتر پیشخوان تحویل می شد.
علی عسکری، جلوگیری از ترددهای غیر ضرور به مراجع ذیربط در شهرستان های همجوار و در نتیجه کاهش هزینه های تردد ناشی از آن و ارتقاء سطح تکریم ارباب رجوع را از مزیت های حاصل از راه اندازی این دفتر پیشخوان عنوان و اظهار امیدواری کرد این اقدام، رضایتمندی بیشتر دریانوردان شهرستان شادگان را به دنبال داشته باشد.