۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
در مناطق ساحلی خوزستان احداث می شود:

صدور مجوز برای احداث حوضچه های پرورش ماهی و میگو

استاندار خوزستان از صدور مجوز برای احداث حوضچه های پرورش ماهی و میگو در مناطق ساحلی استان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۲۳۸
صدور مجوز برای احداث حوضچه های پرورش ماهی و میگو
به گزارش خبرنگار مانا ، غلامرضا شریعتی در بازدید از بندرهندیجان   با اشاره به مجوز برای احداث حوضچه های پرورش ماهی و میگو در مناطق ساحلی استان خوزستان گفت: این مجوزها از سوی موسسه جهاد نصر با هدف ایجاد اشتغال و کاهش فشار بر منابع آبزیان دریایی صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صادر شده است.
وی گفت: شیلات خوزستان نیز بر اساس مطالعات انجام شده  مکان یابی حوضچه های پرورش ماهی و میگو را مشخص کرده و متقاضیان می توانند در بخش آبزی پروری در مناطق ساحلی خوزستان سرمایه گذاری کنند.
استاندار خوزستان در ادامه به ظرفیت های آبزی پروری در خوزستان بویژه مناطق ساحلی اشاره کرد و افزود: تاکنون از این ظرفیت ها بخوبی
استفاده نشده است. 
وی در ادامه به وضعیت زیست محیطی رودخانه زهره هندیجان اشاره و عنوان کرد: به علت استفاده آب این رودخانه در مناطق بالادست ، مشکلاتی برای ساحل نشینان بندرهندیجان بوجود آورده است.
شریعتی خاطر نشان کرد: بسیاری از کشاورزان هندیجان به علت خشک شدن رودخانه هندیجان متضرر شده اند و امسال نیز خشکسالی کم سابقه ای در مناطق ساحلی خوزستان ایجاد خواهد شد.
استاندارخوزستان همچنین به وضعیت کالای ملوانی در هندیجان نیز اشاره و اظهار داشت: واردات کالای ته لنجی بر اساس مقررات و قوانین مترتب بر آن در بنادر خوزستان ادامه دارد.
شریعتی ادامه داد: اگر واردات کالای ته لنجی بیشتر از حد مجاز و مصوب باشد از ترخیص آن کالا جلوگیری می شود.
وی همچنین قاچاق کالا در مناطق جنوبی خوزستان را یکی از مشکلات و ناهنجاری های اقتصادی و اجتماعی بیان و بر مبارزه قاطع با این پدیده تاکید کرد.
استاندار خوزستان بر توانمندسازی اقتصادی ساحل نشینان استان با هدف پیشگیری از قاچاق کالا و استفاده از ظرفیت های اقتصادی منطقه بویژه در بخش آبزی پروری تاکید کرد.
همچنین اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا آمادگی این شرکت را برای واگذاری زمین به منظور ساخت صنایع بسته بندی ماهی و میگو اعلام کرد وگفت: از هرگونه سرمایه گذاری در مناطق ساحلی خوزستان استقبال می شود. 
   
برچسب ها: میگو ماهی خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار