۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

افزایش 45 درصدی صادرات از منطقه ویژه پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 28 میلیون تن محصول از این منطقه صادر شده است که افزایش 45 درصدی را نشان می دهد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۲۱۸۲
افزایش 45 درصدی صادرات از منطقه ویژه پارس
به گزارش مانا، مهندس مهدی یوسفی با تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران اتفاقات بزرگی در سطح کشور رخ داده است که در حوزه اقتصادی و صنعت نفت، بزرگ‌ترین اتفاق که صفر تا 100 آن پس از انقلاب انجام شد، پارس جنوبی و منطقه ویژه پارس است.
وی افزود: میدان بزرگ گازی پارس جنوبی در دنیا بی‌نظیر است و هشت درصد از گاز دنیا را در خود جای داده است؛ برای برداشت از این میدان گازی معادل 29 فاز استاندارد طراحی شده است که بر این اساس ظرفیت برداشت از این میدان در سال‌های اخیر افزایش یافته است.
برداشت 500 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی
مهندی یوسفی با اشاره به اینکه در گذشته از 10 فاز، معادل روزانه 250 میلیون مترمکعب گاز از این میدان برداشت می‌شد، خاطرنشان کرد: امروزه با وارد مدار شدن چندین فاز جدید، میزان برداشت از این میدان به 500 میلیون مترمکعب رسیده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ابراز امیدواری کرد که تا دهه فجر سال آینده به جزء یک فاز،  تمامی فازهای پارس جنوبی وارد مدار شود.
وی بیان کرد: در این منطقه به غیر از تولید گاز، محصولات جانبی نیز تولید می‌شود که می‌توان به تولید محصولات متنوع پتروشیمی، اتان، گوگرد، LPG و . . . اشاره کرد.
مهندی یوسفی با اشاره به روند رو به رشد  صادرات این نوع محصولات در منطقه تصریح کرد: در سال 93 جمع صادرات از منطقه 19 میلیون تن بود و در سال 94 به 24 میلیون تن رسید.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه حدود 28 میلیون تن محصول از این منطقه صادر شده است که در مقایسه با 10 ماهه سال 94 ،با 45 درصدی افزایش رو به بوده است. 
وی با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE نیز اقدامات خوبی از نظر کیفی و کمی و تجهیزات و مدیریتی در این منطقه انجام شده است، گفت: در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطی و عملیاتی نیز گام‌های خوبی برداشته شده است.
مهدی یوسفی  افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان نماینده صنعت نفت در منطقه توجه ویژه‌ای نیز به محیط پیرامونی خود دارد.
تکمیل تمامی پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری
وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و آموزشی اقدامات خیلی خوبی انجام شده است، بیان کرد: تمامی طرح‌های سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان بوشهر در شهرستان‌های مختلف که شامل 60 پروژه می‌شود تکمیل و به‌ بهره‌برداری رسیده است.
برچسب ها: منطقه ویژه پارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار