به گزارش مانا چندتن از مدیران شرکت کشتیرانی بین المللی NYK به همراه نماینده این شرکت در ایران با حضور در بندر شهید رجایی با مدیر ارشد این بندر مهم و استراتژیک در منطقه خلیج فارس به گفتگو نشستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست از فراهم بودن شرایط خدمات رسانی به شرکت های کشتیرانی بین المللی سخن به میان آورد و گفت: بندر شهید رجایی به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب مجموعه ای از فرصت ها به ویژه در زمینه ترانزیت است.
اله مراد عفیفی پور افزود: خط کشتیرانی NYK می تواند از طریق بندر شهید رجایی علاوه بر بازار بزرگ سرزمین ایران، به جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای مشترک المنافع ( CIS) نیز دسترسی داشته باشد و خودروهای ترانزیتی خود را از این مسیر جابجا کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود، توانمندی های فنی و عملیاتی بندر شهید رجایی را برای میهمانان خارجی و نماینده آنان در ایران تشریح کرد.
مدیران شرکت کشتیرانی NYK نیز از برنامه ریزی بلندمدت شرکت متبوع خود برای تردد کشتی های حمل خودرو(RO-RO) به بزرگترین بندر تجاری ایران و ایجاد یک ترمینال تخصصی نگهداری خودروهای ترانزیتی در این بندر خبر دادند.
پس از برگزاری این نشست، نمایندگان این خط کشتیرانی بین المللی ضمن بازدید از زمین و طرح سرمایه گذاری نگهداری خودرو، از ترمینال های مختلف بندر شهید رجایی نیز بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت عملیاتی این بندر قرار گرفتند.
شایان ذکر است، نخستین کشتی حمل خودرو با پرچم ژاپن به نامAtlas Leader با طول ۲۰۰ متر و تناژ ۶۳ هزار تن عصر روز یکشنبه سوم بهمن در بندر شهید رجایی پهلو گرفت. این شناور، بندرعباس ـ بعنوان یکی از بنادر بزرگ در خلیج فارس ـ را در برنامه گردشی خود جاداده است.
بندر شهید رجایی به علت فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای کشتی ها، با قرار گرفتن در محل تلاقی راهگذر ترانزیتی شمال - جنوب، مهم ترین کانون تجارت بین المللی ایران محسوب می شود. در شرایطی که بیش از ۹۰ درصد جابه جایی محموله های تجاری کشور از طریق حمل و نقل دریایی صورت می گیرد، بندر شهید رجایی به تنهایی عهده دار بیش از ۵۳ درصد حجم کل این مبادلات در زمینه ترانزیت، واردات، صادرات و سایر فعالیت های بندری است و تاثیرگذاری ویژه ای در اقتصاد منطقه دارد