به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست با اشاره به اینکه سنگینی رکورد طولانی صنعت کشتیرانی بر پیکر کشتی سازی ها به خوبی حس می شود، به نقل از انجمن صادرات کشتی ژاپن نوشت: طی دوازده ماه سال 2016، کشتی سازی های ژاپن فقط سفارش 75 فروند شناور صادراتی را دریافت کردند، رقمی که حتی از 83 فروند شناور صادراتی سفارش داده شده در سال1992 – یعنی حدود 24 سال گذشته - نیز در پله پایین تر قرار گرفت.
این گزارش ادامه داد: کشتی سازی های ژاپن در ماه دسامبر سال گذشته، فقط سفارش هشت فروند شناورصادراتی با ظرفیت 484 هزار و 800 تن را دریافت کردند، رقمی که حدود 87 درصد کمتر از سفارش 63 فروند شناور صادراتی در مدت مشابه سال 2015 با ظرفیت 2.3 میلیون gt است.
علاوه بر این، هشت فروند کشتی کانتینری سفارش داده شده در ماه دسامبر سال 2016، شامل دو فروند فله بر handymax، سه فروند فله بر پاناماکس، یک فله بر سنگ معدن، یک فله بر نفت خام غول پیکر و یک تانکر شیمیایی بودند، در حالی که 63 فروند کشتی سفارش داده شده در ماه دسامبر سال 2015، دو فروند کشتی کارگوی عمومی، 23 فروند فله بر handysize، پنج فروند فله بر handymax، نه فروند فله بر پاناماکس، یک فروند فله بر پست پاناماکس، یک فروند نفت خام غول پیکر، چهار فروند تانکر افراماکس، یک فروند حمل کننده گاز مایع طبیعی، 11 فروند تانکر مشتقات نفتی و چهار فروند تانکر شیمیایی را شامل می شود.
ناگفته نماند، از میان کل سفارشات شناورهای صادراتی در ماه دسامبر سال گذشته، 1.6 درصد قرار است در سال 2017 تحویل داده شوند، علاوه بر این، 66.8 و 31.6 درصد نیز به ترتیب در سال های 2018 و 2019 تحویل داده خواهند شد.
در ادامه این گزارش آمده است: از لحاظ پرداخت ها، مالکان کشتی هزینه را به صورت کاملا نقدی - 1.6 درصد به ین ژاپن و 98.4 درصد در قالب پول های رایج خارجی دیگر– به مالکان پرداخت می کنند.
در دسامبر سال 2016، کشتی سازی های ژاپن در مجموع چهار فروند شناور صادراتی را به مالکان با ظرفیت 103.043 gt تحویل دادند.
این گزارش در آخر نوشت: در مجموع، کشتی سازی های ژاپن 103 فروند شناور را در سال 2016 تحویل داده اند و انتظار می رود در سال 2017، 2018، 2019 و 2020 به ترتیب 225، 173، 84 و 12 فروند شناور تحویل داده شوند.