۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
بزودی انجام می شود:

برگزاری تورهای پرنده نگری در خور موسی و ساحل اروند رود

به منظور توسعه طبیعت گردی با محوریت پرنده نگری در استان خوزستان به زودی تورهای پرنده نگری در تالاب های خوزستان، خورموسی و سواحل اروند رود برگزار می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۳۱۱
برگزاری تورهای پرنده نگری در خور موسی و ساحل اروند رود مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: استان خوزستان با دارا بودن منابع آبی طبیعی متعدد یکی از مستعدترین مناطق کشور در زمینه توسعه توریسم دریایی محسوب می شود.
دکتر خسرو نشان افزود: شهرستان های واقع در نوار ساحلی خلیج فارس از جمله بندر هندیجان، بندر امام خمینی، آبادان و خرمشهر از پتانسیل بالایی در زمینه توسعه توریسم دریایی و آبی برخوردار هستند.                                                                                             
وی در ادامه تصریح کرد: دراین راستا برنامه ریزیهای جامعی برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری در شهرهای مذکور از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان انجام شده است.                                                                                 
این مقام مسئول در استان خوزستان بیان داشت: هم اکنون مطالعات در این زمینه به اتمام رسیده است و به منظور تصویب نهایی و دریافت اعتبارات لازم برای شروع پروژه های توریسم دریایی در شهرستان های مذکور، طرح نهایی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.
وی همچنین تالاب های استان خوزستان را یکی از مراکز اصلی برای جذب توریست عنوان کرد و گفت: قرار است در تالاب های بزرگ استان امکانات گردشگری را بیش از پیش توسعه یابد.
به گفته دکتر نشان، هم اکنون تالاب شادگان واقع در شهرستان شادگان به یکی از اصلی ترین مراکز جذب گردشگر تبدیل شده است، به گونه ای که علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران خارجی نیز در این تالاب حضور می یابند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، یکی از جاذبه های مهم تالاب های استان که هنوز آنچنان که شایسته است مورد بهره برداری گردشگری قرار نگرفته، موضوع پرنده نگری است.
به گفته وی، در نیمه دوم سال، تالاب های خوزستان شاهد حضور تعداد زیادی پرندگان مهاجر هستند که تماشای آنها برای گردشگران می تواند از جذابیت بسیار بالایی برخوردار باشد.
وی اظهار داشت: در این راستا مطالعات اولیه صورت گرفته تا بتوان پرندگان استان خوزستان را در قالب کتابچه به نمایش گذاشت.که در این راستا به زودی کتابچه ای تحت عنوان " پرنده نگری در خوزستان " چاپ و توزیع خواهد شد.
دکتر نشان بیان کرد: استان خوزستان بنا به گفته کارشناسان محیط زیست یکی از بهترین نقاط برای موضوع پرنده نگری محسوب می شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان عنوان کرد: پرندگان آبزی در تالاب های استان و بخش دیگری از آنها نیز در سواحل اروند رود زیست می کنند.
وی اذعان داشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته تالاب های شادگان، هورالعظیم و بام دژ بیشترین میزان پرندگان مهاجر را در میان سایر تالاب های استان به خود اختصاص می دهند. بر این اساس، برگزاری و ساماندهی تورهای طبیعت گردی با محوریت پرنده نگری در استان خوزستان در دست مطالعه و بررسی است.
این مقام مسئول در استان خوزستان با اشاره به اینکه پرنده نگری در خوزستان، مقوله شناخته شده ای نیست، تاکید کرد: امید است در این راستا به زودی شاهد تعیین مسیر گردشگری با محوریت پرنده نگری در استان خوزستان باشیم.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان بیان کرد: رونق تورهای پرنده نگری باعث رونق گردشگری در تالاب های استان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد محدودی تورهای گردشگری با محوریت پرنده نگری در استان خوزستان برگزارشد، یادآور شد: تا کنون خبری از برگزاری تورهای پرنده نگری در خورموسی و حاشیه اروند نبوده است.
برچسب ها: تالاب خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار